Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 7982 ggr
ciss
2007-11-15 18:57
12

Dålig blodcirkulation?

Dom senaste månaderna har jag haft problem med dålig blodcirkulation - tror jag.

Om jag har suttit framför datorn i sisådär en timma blir handen som jag har på datormusen iskall. Blir ibland likadant med andra handen, men jag har mest problem med högern. Ibland för fötterna också. Har ibland på mig både vanliga sockar, tjocksockar och fårskinnstofflor men blir ändå kall.

Det är varje dag vid händerna, ett par gånger i veckan vid fötterna. Fryser ganska lätt också.

Varför är det så? Är det dålig blodcirkulation? Vad ska jag göra åt det i så fall?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

siberlina
2007-11-15 19:46
0

jag upptäckte av   en ren  slump att jag hade fel  på  sköldkörteln, då  får man bla  dålig  blodcirculation,det  är   tydligen en ganska   vanlig   åkomma   gör ett  blod test  på vårdcentralen  ,.det  kan  vara det  du har

huldisen
2007-11-15 22:19
0

Jag har också så ;O Jag är svin kall om händerna när jag har suttit vid datorn :P Min mamma fråga om jag rökte xD

Eazyy
2007-11-15 23:08
0

Samma här! :O

[Quellii]
2007-11-16 22:09
0

Visst låter det som dålig blodcirkulation, men det finns ju olika orsaker till det. Du kan ju börja med att röra på dig mer, motionera, få massage, minska datortiden ;) Och så.. ^^

Skulle inte det hjälpa så kan du prata med din mamma/pappa och få en tid hos en läkare eller liknande! :)

Maria
2007-11-19 22:28
0

Håller med AlexandraK.

Dålig blodcirkulation är ett tillstånd. Att man sedan blir kall om händer och fötter när man sitter stilla är tämligen normalt. Vissa människor är också mer frusna än andra och det har oftast inte med blodcirkulationen att göra.

/Maria