Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2247 ggr
Fridaaaa
0

Som en "kula" i örat

Tyckte att mitt ena öra är lite varmare än det andra, då känner jag som en "kula" i det örat, är ovanför örhängehålet så att säga, vad kan det vara? :O

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Jag har kulor vid mina piercing hål. Det har dom flesta.

Fridaaaa
0

#1 Detta är ovanför, och är inte den "Kulan" som kan vara. 
Aldrig haft denna under alla år med hål i öronen plus att det är större.

Karmatarerskanise
0

Innebrännare gissar jag då på. Lär synas om några dagar.

pernillaoscarsson
0

Hade liknande för en massor år sedan. Precis vid sidan om hålet till örhängena. Försökte klämma flera gånger men hände inte. Tryckte på den med nålar men bara blod kom ut. Hade den i flera veckor innan den sakta började krympa. Nu är den borta men kan få tillbaka en mindre version ibland på samma ställe. Vet inte vad det är, men förmodligen inget farligt. Kolla upp det om du är osäker. Gissar på att det är någon typ av körtel.

Rumblebee
0

Sådana knölar får jag ibland men de försvinner alltid så småningom. Min misstanke är att det är fettknölar.

Fridaaaa
0

Den är kvar ännu :S Inte vuxit eller krympt.

Rumblebee
0

När jag går sådana så tar det alltid veckor innan de försvinner :) men är du orolig så kan du alltid kontakta vårdcentralen

Fridaaaa
0

#7 Redan rådfrågatoch de sa att så länge det inte är rött/svullet eller ömmar behöver jag inte in :)

Maria
0

Jag hade en liten knöl i örsnibben i flera år och en dag så upptäckte jag plötsligt att den var borta.

/Maria

Fridaaaa
0

#9 Undra vad det kan vara, varför de uppkommer och sedan försvinner?

Maria
0

Fettknöl kanske.

Jag har aldrig ens funderat på det.

/Maria

Dioramabyggare
0

Jag hade en 1-2 millimeter stor sådan  "knöl" i ena örsnibben (jag är inte piercad) fram till för kanske ett halvår eller ett år sedan, men den försvann av sig själv, och har sedan inte kommit tillbaka. Den gick att klämma ut/peta sönder på baksidan av örsnibben, så jag antar att det var en vanlig finne. Det blev inte ens ett sår efter den.