Lichen sklerosus
"Mus" problem!
Är det någon av er som råkat ut eller har lichen i det "undre" livet???
jag har fått svar genom en biopsi att jag fått detta. Inte alls skönt,sveda, röd å småmolande hade jag tills kortisonet började hjälpa. Man ska inte alltid lita på sjukvårdsupplysningen som ansåg Egen behandling som det första alternativet, Gyn.dr missade åxå vad det var så 3:e gången gillt en annan tog vävnadsprov å det hela blev löst……..Lichen sklerosus, livslång kortison behandling har de sagt å ingen vet varför man får detta, teorier finns. Tips å råd är jag tacksam för………..N-train
Jag har för mig att kortison gör att man får skörare skelett, undrar om det är så? Iaf om man får det via spruta. (Nu vet jag inte hur det är med kortisonsalvor osv..) Isåfall ska man ju vara försiktig så att man inte ramlar då man lättare kan bryta ben och så.
Läste att Lichen sclerosus gör slemhinnor tunnare och känsligare, så då borde man vara försiktig med det, och gå på regelbundna kontroller.

ja, denna sida har jag sett, men bilderna där är snälla, på andra internet sidor bl.a från USA o England är det verkliga skräck exepel. Hoppas bara att mitt inte blir så!
N-train, tackar