Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1912 ggr
[fridan1000]
0

ingen hunger... varför?

jag har i tre års tid inte haft nån hungerkänsla eller nån känsla som betyder att jag är mätt, jag känner knappt nån törst heller…. jag dricker ibland bara ett glas vatten om dagen, även fast att jag inte äter frukost och ofta hoppar över lunchen så är jag pigg och mår bra… jag söker en förklaring och undrar om nån här har en. 

tack för er tid

Scorpio97
0

Jag har så länge jag kan minnas aldrig haft hungerskänslor (jag kan dock känna exempelvis sockersug samt känna att magen är tom, men inte hunger). Törstig blir jag däremot och jag kan känna mättnad. Jag har varit hos läkare ganska mycket för andra saker och är i princip undersökt från topp till tå, så hade något varit fel med mig hade det förmodligen upptäckts. När jag har nämnt att jag inte känner hunger för någon läkare har det inte hänt något, dom verkar inte vilja undersöka det eller så.

Jag ser dock till att äta ordentligt ändå, men bara en-två gånger per dygn eftersom jag föredrar att äta en större mängd när jag äter. Kan man inte lita på kroppens signaler får man väga och mäta istället så man får i sig rätt mängd. 
Jag äter även lågkolhydratkost, och jag vet att en del upplever bättre hunger- och mättnadskänslor av LCHF. 

Men om du är orolig över att något är fel tycker jag att du ska ta kontakt med läkare i första hand, det kan ju vara något som ligger bakom. Speciellt om du inte har haft det så hela livet.

//Jessie

[fridan1000]
0

ok… tack för svaret