Tror en fyllning ramlade ut, vad gör man?
Jag är osäker och slängde den såklart med en gång eftersom jag blev så nervös. så jag kan inte kolla ordentligt. Jag har extrem tandläkarskräck. Jag känner inga hål i tänderna. Om det var en fyllning, hur fixar man det Behöver tandläkare borra?
Oftast behövs lite borrande när man gör en ny fyllning.
Om det var en fyllning som trillade ut, så måste du snarast gå till tandläkaren, annars kan det bli riktigt illa och mycket jobbigare än om du får hjälp med att sätta dit en ny fyllning direkt.
/Désirée
Kan du inte känna någonstans med tungan om det fattas en bit?
/Maria
Jag känner inget onormalt med tungan så jag hoppas och tror att jag bara jagade upp mig lite i onödan igår kväll. Jag tyckte att jag hade ont överallt då men det var nog mest psykiskt. ;-)
Man brukar ju i regel känna med tungan om det fattas någon bit någonstans.
/Maria
Ja jag stressade nog bara upp mig, har haft det lite som en fix idé på sistone tror jag eftersom jag använder plackers och liksom fastnar lite i tänderna så jag har blivit rädd att jag ska dra ut något. Vet inte ens om det är möjligt.
Vad är plackers?
/Maria
Jag har lyckats att få loss en bit av en lagning med tandtråd, så det kan vara så att du gjort det också. Om jag vore du så skulle jag gå till tandläkaren och kolla. Skulle det visa sig att lagningen lossnat, ja då måste den lagas. Om inte så är det bara en kort liten titt så är det över. Det fixar du!
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#7 Tandtråd. http://www.apotea.se/plackers-original-40-st Jag kan ju inte använda vanlig tandtråd pga min kassa högerarm.
#8 Ja men det är svårare att säga nej om man är hos tandläkaren.🤪 Men jag tror att jag skulle ha märkt det på något sätt om jag faktiskt tappat fyllning.
#9 Aha, tack så mycket.
/Maria
Kanske är något för dig också? Du hade väl också problem med högerarmen?
#11 Haha vilket minne du har😉
Min arm är återställd och jag använder enbart tandborste och har alltid gjort.
/Maria
Ja ibland förvånar jag mig själv.😎 Vad skönt att armen blev bra.
#13 Tack😃
/Maria