Smärtstillande påverka magen?
Kan smärtstillande påverka så magen blir sämre? Äter citodon regelbundet pga hand. Nu har jag börjat fundera på om det kan påverka? Utreds för crohns om det har nån betydelse
Konstigt att inte din läkare tagit upp det med dig. Man kan bli väldigt hård i magen av kodein som finns i Citodon och brukar då få äta eller dricka något som hjälper magen.
Fråga på apoteket. Det finns olika varianter och säkert något som passar dig.
Jag har haft hög dos Citodon emellanåt så jag vet hur besvärligt det kan bli .
/Maria
Inte vad du frågade, men Ipren, ibuprofen är också jobbigt för magen - bryter ner tarmslemhinnan och kan leda till magsår. Bra att veta.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#1 har däremot inte märkt att jag blir hård i magen när jag tar det
På vilket sätt mår du dåligt? Illamående finns med i biverkningslistan på fass
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#4 blir ännu mer dålig i magen, alltså får springa på toa mer. Vet inte om det kan bero på sjukdomen, tabletterna eller kosten.
Själv får jag ofta ont i magen när jag tar Naproxen - men det är ju en välkänd biverkning. Den ska man absolut inte ta på tom mage, då känns det som att magsäcken fräts upp.
#7 Tar tabletter. Men ska prata med läkaren imorgon och se vad han säger. Har tid för min rektoskopi då så kan lika gärna ta upp det :)
Iochmed inflammerade tarmar så kan tabletterna ställa till det en del så ska inte ta dom alls på ett tag och se om det hjälper magen :/ Får stå ut med dålig mage och bra hand eller tvärt om