ME Kroniskt trötthetssyndrom.
ME/CFS (Myalgic Encephalomyelitis/Chronic Fatigue Syndrome) är en neurologisk sjukdom, som kännetecknas av en långvarig utmattning efter aktivitet. Sjukdomen börjar oftast i samband med en infektion. Det centrala nervsystemet blir påverkat. Det kan förklara att symptom som influensa-känsla, subfeber, muskel- och ledsmärtor, huvudvärk, yrsel, minnes- och koncentrationsbesvär kan uppstå. Symptomen är många, men det är individuellt vilka av dem man har, och i vilken grad. Det finns inte två ME/CFS-patienter som har exakt samma symptom.
Källa: http://www.rme.nu/
http://www.expressen.se/halsa/1.907606/det-kanns-som-att-ha-influensa
Mycket intressant ,jag får ofta höra att min trötthet beror på att jag inte är ute så mycket den här årstiden.

Jag är väldigt trött i perioder.
Eftersom jag är hemma mycket om dagarna och har många sovmornar så kan jag sova i princip hur länge som helst. Kan vakna vid elva, titta på klockan och känna att jag borde gå upp, men somnar om och går upp någon timme senare. Sen när jag varit uppe i någon timme så blir så förfärligt trött igen och då passar det bra att krypa ner i sängen igen och ta en eftermiddagslur.
Tror inte att det är sömnen jag behöver, utan jag sover helt enkelt för mycket så jag är konstant trött. Men så är det inge roligt att ha det kan jag tala om!
Då föredrar jag lite fasta rutiner och numera ställer jag klockan på halv nio, nio för att få lagom mycket sömn och kunna använda dagen till vettiga saker istället för att sova.
Låter läskigt med att vara sjukligt trött… Men ganska skönt kanske ;)

nej inte skönt alls.. jag har varit konstant jättetrött dom senaste åtta åren av mitt liv. Det är varken skönt eller kul. Min favoritsysselsättning är att sova det är enda tillfället jag inte känner av tröttheten och orkeslösheten

#3 Har du sjukdomen i #0?
Menade absolut inte att driva med det hela, och ber om ursäkt om du tog det så.
Men om man är kroniskt trött, är det skäl nog för sjukskrivning? Och hur fungerar det, går det att sova sig piggare, eller är man trött till och med när man vaknar efter en riktigt bra natts sömn? Eller kan man inte sova länge och bra?
Intressant..! Jag är i stort sett alltid trött, dock tror jag inte att jag har ME. Men det var intressant läsning iaf! :)

#4 näej jag tog det inte som att du drev med det däremot berättade jag hur det ser ut från min sida med att vara trött konstant.
Jag har ingen diagnos och vet inte om jag har den här sjukdomen eller om tröttheten kommer från alla mina psykiska problem. Det jag kan säga om mig och sömn och trötthet är att jag aldrig är pigg, spelar ingen roll hur mycket jag sover, har provat allt mellan tre fyra timmar upp till 15 men tröttheten i huvudet och kroppen försvinner aldrig.

#6 Vad jobbigt!
Men är det så att du känner dig trött utan att det syns eller går du runt och gäspar konstant?

#7 både och.. jag är ju såpass trött att det oftast syns rätt tydligt. Men såklart ser jag inte lika trött ut jämnt utan det är lite olika, oftast syns det dock