Värk i låret som inte går över
Har haft väldigt ont i mitt högra lår i snart en månad. Det gör mest ont när jag belastar det och även om jag ska lyfta på benet när jag sitter eller ligger. Om jag gått mycket så kan det även göra ont när jag sitter/ligger stilla.
Jag var hos läkare förra veckan av en annan anledning och då tog jag upp detta med låret också. Hon sa direkt utan att varken titta eller känna att det var muskelvärk/överansträngning. Hon sa inget om någon behandling öht.
Hur länge ska jag behöva stå ut med att ha så här ont? Är det bara vila som gäller eller kan man göra något annat åt det? Kan inte vila helt och hållet eftersom jag jobbar och därmed tvingas gå en del.
Du kanske behöver söka för just dina smärtor i låret om det är det som är huvudproblemet så att säga.
/Maria
Då min man har liknande problem så brukar det vara inflammerad muskel/muskelfäste/sena/etc. Sök för det specifikt så du vet om det är det, antingen hos läkare eller sjukgymnast, är det inflammation tex så måste du låta det vila så mycket som möjligt så då blir det kanske (beroende på vad du gör på ditt jobb och hur allvarligt det är) tal om en kortare sjukskrivning eller liknande
l'm back
Vad gör ont? Muskel, senor, leder, benstomme, huden?
Har någon nämnt massage som behandling?