Är hon ok?
Visste inte i vilken kategori jag skulle sätta detta… Min kompis är ungefär mitt i sin mens, hon hade kraftiga blödningar. Sedan nu helt plötsligt så slutade det, men hon går på toa VÄLDIGT mycket. Hennes mage känns konstig och hon svettas väldigt mycket. Är det bara mens(hon fick den för ca ett halvår sedan) eller något annat?
R.I.P. Anton 💔
Helt omöjligt att svara på din fråga men att magen krånglar vid mens kan många kvinnor skriva under på.
/Maria
#1 hon bor tyvärr inte i Sverige :/ #2 ok.. vi får väl helt enkelt se vad som händer
R.I.P. Anton 💔
Är det så att det påverkar livet såpass så man måste stanna hemma varje gång man har mens för att man kissar hela tiden och liknande så kan man behöva hjälp + även om det pågår under längre tider. Men annars kan det vara normalt många samlar på sig vätska innan mensen som man sedan kissar ut + hormonsvängningar kan man få med precis som man får när man blir äldre och slutar ha mens det är en omställning för kroppen att börja menstruera precis som det är när man slutar. Minns när jag var tonåring och tittade på tv och satt med toapapper under armarna under perioder då det rann där. Problem med magen kan man ju få med eftersom det är nått ämne som utsöndras som kan påverka tarmarna, sånt hade jag dock mest problem med runt 40års åldern riktigt jobbigt vara dålig i magen både lös och gasig i samband med mensen.