Vårdgarantin
Hur funkar vårdgarantin när man valt att remittera till annat landsting själv?
Har en operationstid som skjuts upp då dom bokat fel sal. Var hos läkaren 25 oktober och fick då klartecken för operation. Men hur funkar det egentligen, kan jag få vänta hur länge som helst eller finns det nån form av garanti på hur länge det får gå osv?
Vårdgarantin är väl 3 månader ? När jag väntade på min Starroperation fick jag ett brev hem där de frågade om jag var beredd att bli opererad på annat sjukhus . Till slut blev de så att Capio Medicular hyrde in sig i Läkarhusets operationssalar i min Stad .
#1 Efter att ha googlat lite mer så gäller inte vårdgarantin om man remitterat sig till annat län. Alltså kan det ta evigheter innan jag får en tid för operation igen :/
Kan du inte ringa sjukhuset du ska opereras på för att höra hur det går med tider?
/Maria
#3 jag håller på. Ringt i 4 dagar nu men kön är full redan vid 7 på morgonen. Dom skulle ringa tillbaka till mig vilket dom inte gjort.
Nu är det alltså bara för mig att vända mig till annat sjukhus då jag inte kan ha det såhär en dag till.