Höstdepressioner
Kom och tänka på detta, höstdepressioner, även om vi börjar närma oss vintern.. :)
Jag är iaf en person som inte blir deppig under hösten, jag gillar den! Alla färger.. Alla djur som är i fullt sjå med att bunkra upp för vintern, eller flytta söder ut :) Det är mycket liv under hösten!
Och sen när det väl blivit riktigt mörkt, och snön lagt sig så är det riktigt, riktigt härligt!
Under helgen snöade det här i Boden, och det var så otroligt mysigt att ta lååånga ridturer i skogen med min sköthäst, Blakkur :) Det är verkligen helande, för mig iaf.. ^^
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Men.. Det verkar ju vara många som blir deprimerade under hösten. Det finns ju många artiklar i tidningar om det. Vad tror ni detta beror på? Är det mörkret? Är det att man känner att vardagen kommer ikapp en efter sommaren? Vad tror ni?
Och hur är det med er, klarar ni er från depressionerna under hösten?
Jag är en såndär typisk höstdeppig person. Det har med kylan och all press som kommer att göra. Även mörkret spelar en viktig roll för mig.
Men jag tror att det där är väldigt individuellt :)