Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1346 ggr
Delfinen02
1/19/17, 11:20 AM

klåda

Hej jag har problem med att det kliar på mina ben när jag rakat dom så mycket att jag inte kan sova. Det kan vara samma dag som jag rakat dom och varje dag efter I flera veckor. Det blir bättre I 1 dag om jag rakar dom igen men sen nästa dag blir det igen. Jag smörjer in benen med propyless kräm varje dag och Inga krämer funkar. hjälp innan jag blir galen! Det kliar så att hela dagen blir förstörd och jag kan inte konsentrera mig eller något. Jag får panik också.

  • Redigerat 1/5/24, 9:44 PM av TatsuOni
Annons:
vallhund
1/19/17, 11:48 AM
#1

Sluta raka?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
1/19/17, 12:33 PM
#2

Jag håller med om att sluta raka måste vara det mest effektiva😉

Annars kan du ju testa epilator eller vax och se om det kanske funkar bättre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Delfinen02
1/19/17, 3:31 PM
#3

jag vill inte sluta för jag ska på semester och jag vill inte vara hårig. Och inte efter det heller. Men andra kan ju raka benen utan att det kliar

Maria
1/19/17, 3:44 PM
#4

Om jag rakar mina ben med en dålig hyvel så får jag också klåda och en massa små röda prickar. Du kanske trycker för hårt eller som sagt har en dålig hyvel Jag själv har varit dålig på att raka benen och det har alltid blivit ganska misslyckat.

Har du testat vax eller epilator?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Delfinen02
1/19/17, 4:19 PM
#5

nej det har jag inte testat jag kanske borde prova vax men min mamma tycker att det är dyrt och att jag kanske är för ung. Men jag tror att jag ska prova det. Jag har en bra hyvel så det är konstigt att jag får så.

Maria
1/19/17, 4:31 PM
#6

Det gäller ju att ha bra "skum" också och vad jag läst i din andra tråd så har du inte testat detta heller så jag tror att det handlar om träning och bra produkter😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Delfinen02
1/19/17, 5:15 PM
#7

jag hade skum för 1 år sedan men det blev inte bättre så jag slutade

Honestyisdead
1/19/17, 5:33 PM
#8

Att använda rekgel är ett måste. Rakar du utan det är det ju inte alls konstigt att det kliar. Fast om det kliar flera veckor lär du behöva sluta raka. 

Och rakbladen måste man byta ofta. De slits på bara några rakningar. Och att använda lugnande aftershave efter.

Upp till toppen
Annons: