Smärta höft ljumske rygg och ben
Hej. Jag vet inte alls vad jag gjort men har fått ont i ländryggen och benet, typisk ichias rygg skinka lår ben och fot hemsk nästan olidlig smärta som inte går över med någonting…. MEN jag har aldrig samtidigt som ichias fått extremt ont i höften och ljumsken, har svårt att komma upp från sittande och gå och lyfta på benet, fick tips av en vän att stretcha genom att ligga och lägga onda benet över det andra och dra det mot mig men jag lyckas vara röra det onda benet några cm så det är i höjd med ankeln på andra benet…. Det gör jäkligt ont och jag började med panodil men det hjälpte inte så tog dolcontin 10mg (långtidsverkande morfintabletter) det blev bättre men eskalerar ändå och jag är livrädd för hur ont det kommer göra när tabletten går ur kroppen…. Någon som vet om ichias kan göra ont höft/ljumske med eller vad det annars kan vara och vad jag kan göra för att lindra ? Vill inte knapra tabletter :(
Det bästa är väl att göra ett besök på vårdcentralen för att kolla vad du har råkat ut för.
/Maria
Jag va där igår läkaren kollade mina vader och skickade hem mig vägrade lyssna alls och smärtan blir bara värre. Har varit inne med rygg och ben ont många gånger får dolcontin och blir hemskickad med diagnos misstänkt diskbråck men aldrig vidare utredning men nu är det ont något utöver det vanliga, kan inte göra övningarna från sjukgym eller stretcha för det gör för ont..
Huvva. Du låter som mig. Jag har haft problem i två månader nu. Men dom har inte hittat nått i ryggen. Utan jag ska till neurologen för att undersöka. Men dom har inte funderat på MR (Magnetröntgen) av din rygg? Ischias brukar stråla i benet och gör ont. Och du har känselbortfall i benet också. Jag skulle be läkaren skriva remiss till MR om detta fortsätter. Men får du känselbortfall i underlivet och kissar och bajsar på dig så måste du in akut.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Har känselbortfall oxå. En gång pratade dom om remiss men det kom aldrig nån :(
Kan ju även vara en låsning i ländryggen har råkat ut för det mer än en gång även en liten låsning gör så att jag får ont i alla muskler runtomkring, höft och ner i ben. Och jag blir stelare och stelare ju längre jag går med låsningen och alla muskler i den delen blir rätt irriterade. Jag brukar gå till en kiropraktor som fixar till det på några minuter så hittar inte vården något kan det vara läge att låta en bra kiropraktor ta en titt med. Blev tillsagd av vårdcentral och sjukgymnast att jag skulle stretcha när det hände första gången men trots stretchande i flera månader blev jag faktiskt inget bättre och det var då jag testade kiropraktor och han fixade allt på 5min så jag har gått till honom sedan dess. Men som sagt låt läkarna kolla det först men kommer de ingen vart kolla med alternativ behandling det kan funka bra det med.