Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 10918 ggr
Candela
7

Smärta över näsryggen

För några dagar sen kände jag att jag var lite öm över näsan när jag tvättade ansiktet. Det smärtade till vid det ställe där brosket övergår till skallbenet när jag drog händerna över näsan och området under ögonen (in mot näsroten).

Nu blir jag bara ömmare och ömmare för var dag som går, och det mol-värker till och med när jag har på mig glasögonen, fastän de sitter någon cm ovanför området där det gör ondast. Jag vet inte om jag inbillar mig, men det ser ut och känns även som att jag har en liten svullnad där.

Om jag trycker mot skiljeväggen långt uppe i ena näsborren smärtar det till rejält, så där någonstans sitter ju problemet.

Jag vet ärligt talat inte vad som har hänt! Kan jag ha fått en armbåge i ansiktet av pojkvännen i sömnen? Men borde inte smärtan avta i så fall? Och borde det inte finnas ett blåmärke?

Maria
0

Ingen förkylning eller så att det är bihålorna som spökar?

/Maria

Candela
0

Jag har inte varit förkyld på väldigt länge.. Och jag har haft problem med bihålorna tidigare, vilket inte alls är samma typ av smärta 😐 Smärtan i bihålorna sitter liksom längre in, bakom näsan, medan detta sitter ytligt och på näsryggen.

Maria
0

Då låter det som du fått någon smäll. Det är ju inte alltid det blir blåmärke.

/Maria

Candela
0

Frågan är hur jag kan ha fått en sån rejäl smäll utan att vara medveten om det 😃 Men jag kanske sover djupt.

Maria
0

Svårt att svara på😉

/Maria

Chestnut
3

Kan inte vara rn finne på g? Alltså akne.

Med vänliga hälsningar
Chess

Candela
0

#6 Det gör ont i själva brosket och inte huden, så jag tror inte det.

GinaC
0

Vad hände med knölen på näsan? Har liknande sedan en månad tillbaka nämligen…

Candela
0

Den försvann av sig självt.