Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 772 ggr
Mysan_
0

Vad kan det vara?

Hej!

Jag har under ett tag haft lite ont i benen och armarna till och från, och ibland känns det nästan som det krampar lite och jag känner mig på något sätt lite svagare än vanligt i armarna, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, jag är inte svagare (vad jag vet), men det känns så. Jag märkte också idag när jag duschade att jag hade tappat en del hår på benen. Jag har dock inte tappat hår någon annan stans, utan just på benen. Jag känner mig i övrigt frisk och så än så länge, bara lite förkyld och så har jag huvudvärk lite till och från, men det har jag haft i hela mitt liv. Jag undrar bara vad detta skulle kunna bero på?

Tack!

Agafia
0

Så kan jag känna när jag varit stressad och spänt mig fysiskt . Det liksom " surar " i mina armar , det är när musklerna slappnar av . Försök med avslappning o se om det hjälper .

Mysan_
0

Jag har inte varit stressad, och slappna av är det mesta jag gjort under denna tiden, så det tror jag nog inte att det beror på, för vad jag själv vet har jag inte varit stressad i alla fall 😃 Det har hållit på i kanske en vecka eller två.

[Devya]
0

#2 Man kan ju vara stressad utan att man vet om det också. :)

Mysan_
0

#3 Ja det är sant, men det känns som om jag tar det så lugnt hela tiden så jag helt enkelt inte blir stressad 🙂

Aleya
0

Kan ju vara någon brist. Ett enkelt blodprov kan visa om det är det eller ej. Så skulle be vc att kolla detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mysan_
0

Ja kanske det. Jag har också varit ovanligt törstig på senaste, kanske är vätskebrist eller vad tror ni?

Maria
0

#6 Ökad törst kan vara ett tecken på diabetes så gör ett besök på vårdcentralen.

/Maria

Mysan_
0

#7 Ja när jag kollar symtomen på diabetes har jag ju ganska många symtom på det där jag tänker efter… Jag tänker avvakta och se, men jag hoppas verkligen inte det är diabetes. För att vara/känna sig svag i kroppen är väl ett symtom? 🤐

Maria
0

#8 Varför avvakta? De bästa är att du söker snart.

/Maria

Mysan_
0

#9 Det känns lite onödigt att gå dit ifall att det inte skulle vara någon fara, skulle kännas lite löjligt att gå dit och sedan få höra att det bara beror på förkylningen eller så.