Lunginflammation - hur vet man?
Har varit rejält förkyld. Är nu ganska okej bortsett från hostan. Varje gång jag tar i och hostar gör det ont bak i ryggen lite åt vänster sida (antar i lunghöjd) Det gör inte ont hela tiden som en ständig värk men varje gång jag hostar vilket jag i och för sig gör ganska tätt.
Jag har ingen aning om hur lunginflammation känns då jag aldrig haft det. Jag har aldrig förut haft ont i ryggen vid hosta som jag har nu heller så därför funderar jag om lunginflammation brukar börja så?
Det kan ju vara en muskel i ryggen eller vad som helst som gör ont så jag vill ju inte gå till doc. i onödan om det går över av sig själv.
Det är väldigt "slemmig" hosta och känns väldigt tjockt i bröstet
Här kommer en bra länk.
/Maria
Man kan ha lunginflammation utan att det gör ont. Jag hade för två år sedan och då hostade jag så jag hade svårt att få luft. Sökte för det akut och det var lunginflammation. Ingen smärta alls. Känns det jobbigt att andas så ring 1177 och fråga. Lycka till!
Tack. Nej det känns inte jobbigt att andas ännu iallafall. Även om jag hostar ganska frekvent. Jag avvaktar väl och ser hur det känns i morgon.
All lunginflammation måste inte behandlas med antibiotika, och det låter väl som att du nu är på bättringsvägen. Hosta kan ta ganska lång tid innan den har gått över helt. Det viktiga är att du blir bättre och inte har ihållande feber.
Gul lök är mycket bra för att behandla luftvägarna och lungorna. Skivad gul lök på en tallrik på golvet vid sängen om natten, eller häll hett vatten över och sitt med en handduk över huvudet och andas in (men bränn dig inte!).
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus