Dra visdomstand - kostnad?
Jag har en visdomstand som har börjat visa en riktigt dålig attityd. Dags att kontakta tandläkare för avhysning av eländet.
Ni som har dragit ut en visdomstand, vad fick ni betala?
Ev. kanske det krävs operation då den är trasig och eländig, är det någon som har gjort ett sånt ingrepp och vill dela med sig av slutnotan?
// Harley
Det bästa är nog att ringa en tandläkare och fråga.
Det lär ju bli kostnader för bland annat röntgen osv.
/Maria
Jag har fått tre visdomständer utdragna. Hur mycket det kostade kan jag inte minnas men det var väl inte särskilt dyrt. Sen beror det väl på om du går privat eller ej?
Jag har alltjämt haft min egen tandläkare som jag har gått till, privat. Då har det ju kostat mer men alltjämt varit värt det.

Hittade det här när jag googlade. Jag vet inte hur mycket kostnaden skiljer mellan olika kliniker och landsting, men det kan åtminstone ge dig en uppfattning om kostnaden. https://www.folktandvardenstockholm.se/behandlingar-och-utbud/behandlingar/tandutdragning/
Ett par tusen lär du nog få räkna med. Kan bli mindre om den är enkel och kan bli mer om den är svår och måste opereras ut.

Jag drog en visdomstand för många år sedan och vill minnas det kostade runt 1000:-
Sen drog jag ut en vanlig kindtand förra året och det kostade strax över 1000:-
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Tack för alla svar!
Samlade modet och ringde tandis idag. Fick tid 19e dec för det är knökfullt hos de flesta mottagningarna innan jul tydligen. Dom skrev upp mig på stand-by-listan ifall dom får återbud, så jag håller tummarna.
Vad jag förstod så måste dom göra en undersökning först, så om jag går på referenspriserna som finns i länken som #3 länkade till så lär det sluta med runt 2.000kr om jag har tur och kan dra iväg till ca 4.000kr om tandrackaren verkligen ska bråka….
// Harley
Jag fick operera ut mina, inte dra ut. 3500 kr st + röntgen varje gång 1500 kr. + resekostnader m.m.