Prickar i ansiktet
Hej!
Har på senaste tiden fått massor av små, röda prickar i ansiktet som inte är finnar. De sitter främst under ögonen, på kinderna och på näsan. De kliar inte, är inte särskilt torra och gör inte ont, men det ser inte så trevligt ut och det bör ju vara något som är fel. Någon som har någon idé?
Jag använder hudvård från The Body Shop och ACO, men har använt samma produkter i ca 1,5 år utan problem. Hade dock ett uppehåll på någon månad och började använda dem igen häromveckan. I övrigt är det inga direkta förändringar som har skett. Kan det vara någon form av allergi? Tacksam för svar🙂
Har fått exakt samma brevid näsan, som en fläck av röda prickar, fast bara där. Vet inte heller vad det kan vara
||My Love For Animals Is Immortal||
Det finns diverse hudrelaterade sådan prickar, som inte är allergi. Gå till vårdcentralen och fråga dem. De kan ha tips på vad du kan göra för att lindra besvären.
/Désirée
Känns de? Alltså är de utåtstående eller ej?
#1 Ja precis! De flesta av mina är också i små "fläckar".
#2 Ok tack för tipset!
#3 Ja de är lite utåtstående. Inte jättemycket, de känns mindre än vanliga finnar till exempel. Men jag känner var de är ifall jag drar fingrarna över ansiktet.
#4 Ah, ok då har du inte samma som mig. Jag kan nämligen också få prickar i ansiktet men de syns bara, de känns inte. Tea tree oil brukar jag använda och efter en natt så brukar de vara borta. Kanske något du kan testa även om du inte har detsamma som jag har.