Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 4923 ggr
Majaa12
0

Armen "låser" sig

När jag har burit något med höger arm, det behöver inte vara så tungt, så typ låser sig armen vid armbågen. Jag kan nästan sträcka ut den helt, men för att få den rak klickar det i armbågen och gör jätteont i några sekunder, annars går det över snabbt. Det har kommit flera gånger varje dag det senaste, det är lite jobbigt för jag är rädd att jag ska tappa något jag håller i eller att det blir värre…. Finns det något att göra åt det?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Lollo 97]
0

Har också så, jag har inte gjort något åt det utan blivit bättre utav sig självt :)

Majaa12
0

#1 Ja, men känns inte som att mitt blir det…. Det låser sig fler och fler gånger, ju längre tid det går, i början var det en gång om dan nu är det typ 7 gånger varje dag… :/

Mvh Maja  

[Lollo 97]
0

#2  Då vet jag inte :/  Min pappa hade så under flera år, men försvann till slut för honom med.

Kanske gå till vårdcentralen och kolla upp det om du vill och tycker det behövs? :)

Majaa12
0

Är det ingen som vet?

Mvh Maja  

Majaa12
0

Puttar upp tråden

Mvh Maja  

OlgaMaria
1

Jag tycker du skulle börja med att gå till en sjukgymnast. Du behöver ingen remiss för det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Majaa12
0

Puttar upp tråden igen. Var hos en sjukgymnast i veckan och fick rådet att "undvika att göra saker som gör att armen låser sig". Vilket är helt omöjligt. För det kan det komma när som helst. Senaste gången var när jag lyfte ut en matkasse ur bilen och det är ju saker jag måste göra. För att undvika att den låser sig måste jag hålla armen rak och se till att inte använda den alls. Det går ju inte ens..

Senaste gången armen låste sig fick mamma hjälpa till att dra ut den för jag klarade inte av det alls. Den låser sig i armbågen och mamma, som drog i min hand, kunde känna hur det rörde sig i i handen när det lossnade i armbågen. Är det ingen som haft liknande problem? Det är jobbigt och gör jätteont, vågar knappt lyfta min lillasyster längre för att jag är rädd att jag ska tappa henne när armen låser sig :(

Mvh Maja  

The_pearl
0

Gå till en kiropraktor! Problemet behöver inte vara armbågen i sig, utan kan komma någon annanstans ifrån 🙂 kiropraktorn gör mirakel med min kropp! Så det rekomenderas varmt! 🙂

Majaa12
0

#8 Jag är 14 så han tyckte inte att jag skulle gå till någon kiropraktor :/

Mvh Maja  

The_pearl
0

#9 han? Vem menar du med han? Sjukgymnasten? Jag vet inte om det finns någon åldersgräns hos en kiropraktor. Tror inte det. Men man kan ta med sina föräldrar annars. En kiropraktor letar ju upp vart problemet finns och behandlar det därefter. Det vet ju inte en sjukgymnast på det viset. Jag själv har ett diskbråck som jag i princip blivit smärtfri från och ska precis kunna börja träna upp den igen. Hade jag gått till en sjukgymnast först så hade jag bara fått ett träningsprogram som i längden inte hade fungerat (jag har provat det också och det blev inte alls bra). :) Men alla ska ju göra det som är bäst för dom, helt enkelt. :)

Majaa12
0

Sjukgymnasten tyckte inte att jag skulle göra det. Min rygg har låst sig också men jag ska bara "undvika att göra saker där det känns", han tyckte inte att jag skulle gå till kiropraktor för att jag är så ung :/

Mvh Maja  

The_pearl
0

Prova vänd dig till en kiropraktor o fråga? :) att fråga är gratis! :)

Aleya
0

Har du varit till läkare för detta? Och vad har dom sagt? För det är ju nått skumt om en led bara låser sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Majaa12
0

Har bara varit hos sjukgymnast och kollat. Enligt honom skulle det nog växa bort når jag blev äldre men pappa har också lite problem med det, men inte alls lika mycket. Så jag tror inte att det försvinner. Så jag kanske ska gå till läkare istället…

Mvh Maja  

Aleya
0

#14 ja det borde du göra. För det verkar ju skapa problem.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen