Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettvikt
Läst 1132 ggr
jn84
2007-10-31 19:36
0

Peppa varandra?

Jag vill gå ner i vikt, men skulle behövas peppas ordentligt! Dvs, någon att diskutera med istället för att äta onyttigt. Boven till min övervikt är allt förbannat godis! Även om jag lyckas låta bli att ordna fram godis så är min sambo alltid snäll och köper massor…

Så någon som man kan "skämmas" för när man syndat och någon som verkligen stötta när det går bra skulle behövas..

Kanske går att ordna något sånt här på hälsa.ifokus? Ett peppningstråd där fler än jag vill samma sak? Nån fler som är intresserad?

sofie
2007-10-31 20:08
0

Jag kan ställa upp :)

[Quellii]
2007-11-01 00:06
0

Det skulle behövas :) Jag har nog lite av samma problen, man kan hålla sig ett tag men sen går det bara inte xD

Men jag är med, helt klart :)

Martin
2007-11-01 01:07
0

Ett tips till alla som är "sugna på något" på kvällen.

Vet att det är lätt att säga men svårt att göra, är själv sådan som kan äta bara för att det är gott :o)

Drick vatten. Behöver inte vara mängder, men vatten med lite pressad citrusfrukt i mättar och minskar ofta suget, smaken från frukten gör att iaf jag inte behöver godis som substitut.

Om man skall äta macka eller liknande (som är mitt problem), så gäller såklart också att hellre lite vatten så att man blir mätt, samt så om man tar macka så försöker jag alltid göra den väldigt nyttig (men ändå god såklart). Och inte mer än en.

Peppningstråd kan vara bra, både vad gäller mat och träning - eller skall det vara två olika? Just nu har jag kommit helt ur träningsrutinerna och behöver komma in i dem igen, samt återfå lite sundare kosthållning än jag haft senaste månaden.

mvh Martin

[Quellii]
2007-11-01 15:43
0

Jag kan fixa det som två artiklar där man kan peppa varandra!

Skriver lite kort varför man behöver lite "pep-talk" och hur man kan göra och lite sånt ^^ Tänkte att det kan vara en för Kost och en för Träning/Motion :)

Fija
2007-11-02 10:18
0

Jag har precis samma problem! Kan knappt hålla mej från att köpa massa godis. Och min sambo är duktig på att alltid köpa hem en massa gott. Fast jag tror han gör det med mening fast jag bett han att inte, för han vet hur dåligt humör jag blir på utan sötsaker…