Magsjuka - hur göra?
Om ena i hushållet är magsjuk - hur gör man bäst för att undvika att bli sjuk?
Misstänker att sambon har fått det, eller matförgiftning, men omöjligt ju att veta vilket. Så tar inga risker med min fobi.
Klorin har jag. Har tyvärr bara ett badrum :(
Blir svårare inatt sen, vill helst inte sova i samma säng :( Ja ni får tycka jag är knäpp, men är så med fobin
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ha inte samma handdukar, helst pappershanddukar. Självklart noggrann rengöring av toan. Noggrann handhygien, tvätta ofta händerna med tvål. Så mycket mer kan du nog inte göra.
#1 Kör toapapper, är det pappret vi har.
Ja det har jag fixat.
Frågan är inatt bara :(
#3 har tyvärr inte vitpeppar hemma och jag har testat det, jag tror inte det fungerar, samt att jag mår väldigt illa av det den gången jag testade :(
Hur tänker du kring inatt? Soffan är inte tillgänglig och har ingen tjock madrass att ha på golvet :(
#4 du vet ju som inte om detta är magsjuka eller om det är matförgiftning. Är det de sista är det ju inte som så att du blir smittad. Jag vet absolut inte hur du ska göra. Det måste du avgöra själv eftersom jag personligen aldrig oroar mig vid magsjuka och dylikt så brukar jag sova i samma säng som personer som är sjuka. Du kan inte åka till någon i närheten och sova om du nu är orolig?

Memento mori

Medarbetare för Julen
Sov borta eller i soffan. Eller på bäddmadrassen på golvet. Bäddmadrass må vara obekväm men har du äkta fobi lär du välja det före att bli smittad och kräkas.
#5 & #6 Jag har djuren så kan inte sova borta.
Nej vet smittas inte om det är sistnämnda men man vet ju inte vilket där, och har sån fobi för att spy.
Han får sova på bäddmadrassen i så fall. Ska tala med honom.
Den är så himla tunn, så jobbigt för vilken av oss än som ligger där :( Så får tala med han och se hur vi kan ordna ihop det.
MEn samma säng blir det oavsett inte inatt. Jag är inte ens i samma rum just nu, enbart badrummet som jag måste tyvärr dela
Tycker ju dock att den som är sjuk borde få sängen eftersom han redan mår dåligt. :)
#8 Fungerar bra, han har gjort det innan. Han har påse eller hink, och fungerat helbra innan.
#9 Ditt tycke. Då får jag vara vaken hela natten. Och han har sovit så innan.
Men ska som sagt prata med honom. Antingen sover han i sängen och jag vaken hela natten eller han på madrassen och båda får sova. Vilket som.
Absolut mitt tycke. Skulle aldrig få för mig att tvinga någon som är sjuk att flytta ut från sängen när det är mitt problem det handlar om.
Jag ser till att den som är sjuk har det så bra som det går. En vaken natt är ju piss i mississippi
#12 Aldrig tvingat något heller. Din egna fria tolkning.
Nej det är det inte. Och han väljer själv dvs inget tvång.
#13 Jag har återigen INTE bestämt någonting! Så sluta lägg till saker jag aldrig sagt. Sjukt tröttsamt ärligt talat. vi har kommer ÖVERENS! Dvs inget tvång. Herregud, han är vuxen jag är vuxen, jag kan inte tvinga han, han kan inte tvinga mig. Punkt, och aldrig sagt att jag tvingar honom heller.
Små barn är skillnad mot vuxna för min del kring magsjuka. Plus att om jag väl skulle få barn, så är det något jag får ta då och har inget med tråden att göra.
#15 ne det må så vara. Men det är otroligt mycket att saker ska duga efter din tanke i dina trådar. Och att sitta och beklaga sig att du är fobisk och sen flytta på den som är sjuk är bara inte klokt. Men det är ditt förhållande och inte mitt. Men att flytta på folk som är sjuka är det sista man ska göra. Men visst din karl har en egen fri vilja.

Memento mori

Medarbetare för Julen
"Han får sova på bäddmadrassen i så fall."
#16 Fortfarande hans egna val, inte mitt.
Din åsikt, men fattar mig inte på uttalandet ärligt talat när det är hans egna val menmen.
Närmare till badrummet med än från sovrummet.
#17 Ja? Fortfarande inte jag som bestämt det.Han brukar normalt sätt sova på soffan annars, han egna val. Och är främst för att det är närmare badrummet än vad sovrummet är.
Menar att det var den meningen som fick mig att skriva mitt svar. Då hade du inte pratat med honom.
Då förstår jag inte diskussionen alls om han annars ändå sover på soffan. Varför då bäddmadrassen?
#20 Mjo men man kan ju fråga istället för att anta.
Därför att soffan är inte tillgänglig just nu och nej går inte att fixa idag, så får bli bäddmadrass.
Hade jag kunnat sova borta hade jag hellre gjort det, men fungerar inte så. Och kan ju inte skicka iväg han så får göra det bästa av det.
#21 Jag antog inget. Jag läste endast det du skrev och svarade på det.
Lycka till hur ni än löser ditt problem.
#22 Du antog.
Det är dock bådas problem, inte bara mitt.
Och jag vill inte riskera att bli magsjuk.
Nix. Meningen var tydlig. Ett konstaterande. Fanns inte rum för tolkning. Men hävda du det om du vill om det känns bättre :)
Avslutar nu eftersom jag sagt mitt.
#24 Enligt dig ja, din åsikt. Då ser vi olika på det.
Hävdar det som är sant.
Tja, du kan försöka så gott du kan men om det är smittsamt så har du högst troligen redan magsjukan.
Kom ihåg att tvätta handtagen på dörrarna. De är duktiga smittospridare.
#26 Tur att vi bara har två dörrar i huset hehe de är avskurade många gånger, men tack för påminnelsen :)
Jag känner ingenting i alla fall men kan ju bryta ut när som, men bara att hoppas att det inte blir så
Angående den sjuka sambon som eventuellt kommer att sova på bäddmadrassen inatt- det har vi nog inget att göra med. Så länge sambon är ok med det så ser jag inga problem med saken.
Jag skulle gott kunna flytta till soffan/bäddmadrass om min partner hade fobi för magsjuka, även om jag inte skulle tro att det skulle hjälpa särskilt mycket.
#28 Tack! Nej han erbjuder sig själv plus då närmare till toa om det behövs.
Skulle aldrig drömma om att tvinga honom liksom. VIlket vissa verkar fått om bakfoten och tror att jag gör, extremt trist.