Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 872 ggr
blåbärspajen
0

Extrem smärta i höften/lårbenet

Jag har extrem smärta i höften vid den stora knölen.. vet inte vad den kallas.. Men har fått några övningar av sjukgymnast som jag ska göra och när jag ligger ner på höften börjar jag gråta, sån smärta är det.. det känns som att det är i skelettet men det kanske är nån muskel istället? Nån som vet va de kan vara? Skulle även ligga på en tennisboll för att massera området men det funkar inte alls då det gör så fruktansvärt ont..

Karmatarerskanise
0

Det borde en läkare kolla på.

Maria
0

Jag håller med om att du borde söka vård igen då uppenbart inte sjukgymnastens övningar funkar.

/Maria

parsley
1

Jag var hos sjukgymnast för ett par år sedan, eftersom jag hade ont i höften. Träningsprogrammet jag fick gjorde problemen värre, så jag fick en hyra en TENS-apparat från landstinget, samt träffa en ortopedingenjör, som rekommenderade speciella sulor att ha i skorna.  Man kan få en TENS-apparat via landstinget eller köpa en egen. Den består av självhäftande plattor som man fäster där man har ont. Via en batteridriven dosa leds ström till plattorna. Elströmmen fungerar smärtstillande och på sikt kan nervbanorna programmeras om så man inte har ont längre.

XeZafir
0

Gå till läkaren och be om en röntgen, allt för att kunna utesluta skelettet!