Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 93982 ggr
anders35
4

Ont i nacken

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har haft ont i nacken i ca tre veckor. Började med stelhet en morgon, svårt att röra huvudet åt sidan. Kändes som en förkylning i kroppen, men den bröt inte ut.  Sen blev det bra en vecka efter ett tag. Förra helgen blev jag dunderförkyld och även då ont i nacken igen. I går morse gjorde det riktigt ont på morgonen, men det är lite bättre nu.

Har varit hos läkaren och dom sa virus. Har bara haft lite feber tidigare men inte nu längre. Bara hosta och trötthet i kroppen nu.

Några mer som har haft ont i nacken länge efter förkylning?

Har iof. börjat med yoga för ett tag sen, men då borde man inte få mer ont i nacken. ;)

[CatsOnMars]
0

Det kan mycket väl vara så att du har fått ett elakt virus och det har centrerat sig i nacken. Det har hänt mig flera gånger, fast inte just i nacken.

anders35
0

Hej. Har du haft ont på andra ställen då? Jo det kan vara så. Man tror inte att det kan sätta sig så, så länge. Man börjar tro att det är värre än det säkert är :)

[CatsOnMars]
0

Jag hade det i korsryggen i över 3 veckor för ett tag sedan, det var riktigt jobbigt. Har även haft det i magen och i armen, då under kortare perioder.

anders35
0

Det låter inte kul. Var du förkyld också samtidigt?

[CatsOnMars]
0

Jo, ofta milda symptom, sedan försvann smärtan när förkylningen väl kom. Det händer nästan vid varje förkylning för min del, att viruset sätter sig någon annanstans först. Hoppas det är det du har och inte något allvarligt, men det låter verkligen som det :)

anders35
0

Tack Glad

Mitralis
0

Jag har haft virus i halsen sedan den 19 maj. Det gick över några dagar förr förra veckan, men sedan så kom det tillbaka igen.
Doktorn sa att det inte går att göra någonting åt det men det blev bättre när jag gick på akupunktur, men nu när det blev överhoppat en vecka så kom det tillbaka. Så man kan ha virus nästan hur länge som helst verkar det som.

anders35
0

Det låter ju inte kul. Har du varit förkyld hela tiden sedan maj? Rynkar på näsan

Har själv gått på akupunktur pga. problem med axeln och det har hjälpt, men har inte kunnat gå nu på ett tag.

Mitralis
0

#8 Inte så jätteförkyld. Men det är ju inte full fart och jag har blåsor som gör ont i halsen. Kan tänka med att de fungerar lite som sterila kvaddlar som spänner. Fast tyvärr så ger de ingen smärtlindring Flört
Doktorn sa att det var stressutlöst virus.

anders35
0

Ok, ja stress är inte bra. Men det är svårt att låta bli. Själv har jag börjat på yoga och det hjälper tycket jag.

[DieselDDoris]
0

Jag har samma synptom dock kan jag inte heller lyfta armarna som jag ska kunna. Gör fruktansvärt ont. Sprider sig mot skulderbladen och båda axlarna. Ner i armarna. Upp i huvudet. De. Blir så då jag anstränger just där. Läkaren sa vila värme. Halstuk 24 /7

Fransu
1

Kom att tänka på borrelia, har hört att ett symptom kan vara nackstelhet/smärta. Dom tog inga prover på Vårdcentralen?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."