Kliar mycket i öronen.
Jag har en längre tid haft öron som kliar en hel del. Det kliar så mycket så tillslut rinner det nåt från örat. Jag har kolla öronen o h då hitta dom inte nåt. Så jag fick nå droppar. Men det hjälper bara tillfälligt. Jag har skrivit till vårdcentralen om öronen igen. Men blir galen på att det ofta kliar.
Detta kanske låter dumt /elakt, men det allra viktigaste är nog att du inte håller på och kliar dig i öronen.
/Désirée
Okej. Jag tycker inte var nå dumt. Jag har bara svårt att låta bli sånt
Det är jättesvårt, men kämpa med det, för du kan då bli av med besvären.
/Désirée
Okej. Jag kanske kan ha Fetvadd i öronen på natten då brukar det inte klia så mycket
Om du tycker att det hjälper, så är det en bra idé.
/Désirée
Har du fått komma till någon öronläkare? Som jag har nämnt tidigare (till dig tror jag?!?) använd alltid fetvadd när du tvättar håret och ansiktet el på annat sätt riskerar att få in vatten i öronen, råd som jag har fått av läkare p.g.a. en massa klåda i öronen (visat sig vara både eksem och svamp) eftersom det kan bli värre annars, för egen del får jag tillbaka mina besvär om jag inte gör detta, kan börja klia efter en enda gång utan fetvadd.
Svårt att inte klia, men kan leda till infektioner.
Jag fick också örondroppar, hjälpte som du beskriver bara tillfälligt.
Förstår att det är väldigt påfrestande med klådan, hade det så i fem år själv, men har andra kliande problem ständigt fortfarande som inte vill ge sig, kan verkligen vara ett helvete.
Att ändra kosten, skippa socker och snabba kolhydrater, äta mer grönsaker, äta fisk eller omega -3 kapslar (Eskimå-3 pure som finns till bra pris på Apotea är av bra kvalite´och rekommenderas) skulle kunna vara något att testa.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Okej får börja med Fetvadd i öronen vid Duchs . Nej ingen öronläkare skickade egenvårdbeäran dit men blev avvisad till vårdcentralen.
Du skulle kunna testa igen med självremiss och förklara att hjälpen du har fått på vårdcentralen inte hjälpt dig.
De gånger jag haft besvär i öronen har jag droppat i aloe vera-destillat och det har hjälpt bra.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Okej. Hade Fetvadd i öronen när jag Duchsa tidigare ikväll har inte kliat nåt efter det
Vad skönt! Hoppas att du slapp klåda i natt också då! 🙂
Det vart lugnt under natten klia lite på morgon men inte mycket.
Fick svar av läkaren och han tror det är örongångsexem jag har och fått ny tid till veckan så han ska kolla och bedöma om det är det jag har.
Ja, då har du samma som jag drogs med länge och fortfarande har lite av ibland men nu i alla fall utan några stora kliande besvär tack vare fetvadden! 🙂
Okej. Ja får se vad läkaren hittar nästa vecka.

Mm.. är det exem så är det rätt lätt avhjälpt av fetvadden iallafall.. testa på!
Oandrasidan så skall inte örongången i princip vara särskildt känslig för vatten som tränger in vid dusch.. förutom för vissa som lätt får exem av detta!
Dvs.. det bottnar i något annat, men räcker det med fetvadd så är det ju bra.
Iallafall.. jag hade jävliga problem med mina örongångar/ständig värk.. sökte rhinolarylog.. hen menade på att det var allergi, som visade sig på detta sätt.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Nu pratar du nog om nån annan. Jag ska kolla upp öronen för andra gången och se om jag hittar nåt. Jag kollar noga igenom mina inlägg. Och det är mycket olika saker allt handlar inte om problem när jag kolla utan om tips på saker och sånt. Försöker undvika saker dom upprepas.
Nu har det inte varit så mycket problem mer det nu med öronen. Men annars inge annat.
#20 Fast du har nyligen skrivit om en krånglande höft och händer som är kalla.
/Maria
#20 du har även skrivit om problem med sex med spiral och det som #21 skrivit. Så ja du har många problem och jag skulle råda dig att vända dig till 1177. Inte för att vara elak men antingen oroar du dig för mycket eller är smått hypokondrisk. Och får symtom därför.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Nej jag oroar mig inte och känner inte efter. Jag frågar saker och höften va bara nåt judt då. Och spiralen hände en gång. Mina händer har jag kolla och väntar på utredning på det. Och öronen ska jag kolla till veckan har tid hos tandläkare för visdomstand . Läkaren tror jag har det tillståndet då blodkärl drar ihop sig och blir kalla. Och det onda i händerna vet han inte riktigt och jag äter vitaminer för b12 och b9 nu har jag förklara allt för er hur det ligger till
# 16
Det handlar oftast om schampo/ansiktsrengöring och sådant som kan irritera/ge allergi om man är extra känslig, men har man redan fått eksem så är ju huden redan i dåligt skick (hudbarriären fungerar inte som friskt fungerande hud) och reagerar även på vatten.
Sen om det skulle vara någon annan allergi som tex födoämnesallergi är ju lite svårare att ta reda på via vården i alla fall, då får man nog testa att utesluta olika födoämnen själv eftersom de sällan tar sådant på allvar.
#23 mysko att du försvinner så fort man nämner att du skriver ofta. Du påminner om en annan medlem som du svarat i trådar som den skrivit. Så istället för att skriva en massa trådar bland folk som inte är utbildade inom sjukvård så sök hjälp via 1177 istället. Öppet dygnet runt. Så slipper du oroa dig.

Memento mori

Medarbetare för Julen