Jag blir tokig !!
En vecka sedan febern började, har frossa och svettas om vartannat, pendlar mellan 38-39 grader. Feber värk, varenda muskel gör ont och jag tjuter och bölar och är arg stup i kvarten, jag känner mig jätte sjuk !! I fredags började armhålorna och utsidan av mina bröst ömma rejält och jag hittar flera ömma knölar både i armhålerna och utsidan av brösten i varierande storlek. Mitt ansikte va mer svullet någon dag innan febern och i fredags (typiskt nog innan brösten och armhålorna började ömma) så va jag hos distriktssköterskan som tyckte att det inte va något. Nu idag har jag även ont i käk"vingen" eller vad man säger ich en bit in längs käken det gör ont när jag gapar och när jag tuggar, ingen smärta i tänder. Jag känner mig så sjuk men inget bryter ut, ingen förkyldning och ingen magsjuka, jag kan inte vara gravid heller. Jag funderar på om värken armhålor bröst med knölarna kan vara lymfkörtlar som svullnat ? Vc tar inte emot mig för det går över, visst gör det väll det men det är jobbigt och gör ont…. Kan det va någon mystisk influensa ?
Borrelia? Åk till akuten!
Du kanske har ett cirkulärt rött märke på huden nånstans? Det brukar vara en indikator på ett fästingsbett - har jag hört.
Annars skulle jag äta inflammationshämmande medicin (Ipren?) enligt kuren beskriven i bipacksedeln under några dagar. Men det är jag det…
Har inte haft några fästingar sen senast dom kollade borrelia med lumbal punktion. Äter litium så får inte ta ipren o liknande :'(
Det är inte säkert man märker att man haft en fästing. Vet de som fått borrelia, men inte haft en aning om någon fästing.
Åk till akuten!
Hej, tänkte berätta ! Jag har fått reda på varför jag känner mig så sjuk, jag har ätit medicin mot överfunktion i sköldkörteln, tiotil. Jag fick en väldigt ovanlig biverkan som gör att imunförsvaret blir nedsatt och därför gör mig sjuk. Har nu slutat med medicinen och återhämtningen lär ta ett tag.
Skönt att höra att det fanns en förklaring!