Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 1144 ggr
Samida
0

Stelnar vid sex

Är det fler än jag som stelnar till i höften/låren efter att ha haft sex länge? Då menar jag när man kört missionären. Har bena både högt och lågt och försöker alltid att ändra läge men likväl så känner man sig som en gammal kärring när det hela är över. Kanske kan säga också att det kan gå dagar, ibland veckor innan han och jag har sex. Vi är inte tillsammans utan ses bara ibland när vi har lust! Finns det nåt man kan göra för att slippa detta? Förutom då att kanske köra någon annan ställning. Känner annars inga problem i ben/höft/lår. Det är bara just då och det känns inget kul alls! Om jag är sådan redan nu, hur blir det inte då om ett par år?

Baaabz
0

Hej Samida!

Det enda jag kan känna av ibland är att höften "låser sig", vilket gör sjukt ont. Vilket gör att jag känner mig som en hundraåring efteråt…men dessvärre kan jag inte komma med någon jätte bra lösning. Vet inte om du kanske ska gå till en sjukgymnast eller en kiropraktor ifall du har låsningar som ställer till det för dig, i detta fall vid sex.

Ha det gott.

Zadeira
0

Har du testat att stretcha både före och efter sexet? Och kanske är det så att du behöver träna dina muskler i det partiet? Höftböjaren exempelvis. Även om du inte upplever problem annars kan det ju vara så att du spänner och använder muskler som du normalt inte påfrestar på det sättet och dörfär behöver träna upp.

Jag har kronisk värk och kan också få stela höfter av sex, men då är det stretchning och aktivitet som gäller för att mjuka upp dem igen.

[Devya]
1

Kanske du borde börja träna? Sedan jag började på med olika workouts, yoga, pilates osv så har jag aldrig mer upplevt problem med  mina höfter. :) Med andra ord så var jag ganska otränad där innan. :)

Samida
0

Ja, det skadar ju inte att prova träna och stretcha och hoppas att det bara är så att man helt enkelt bara är "otränad".