Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 869 ggr
[Blue_Lugia]
0

Fler som blir som jag?

Jag sover oftast dom timmar jag behöver, m. en kulle jag av någon anledning .få 5 timmars sömn, eller mindre så blir jag tokig! Jag. får hejdlösa skrattanfall för saker som i vanliga fall inte berör mig så värst mycket. Som tex en oväntad kommentar på tv:n till exempel. Eller något annat obetydligt som egentligen inte alls är särskilt roligt och jag känner mig nästan lite hög. Idag var en sån dag då jag kom hem sent igår natt, och skulle upp tidigt i morse, så det blev några få timmars sömn bara. Jag är övertygad om att jag har återhämtat mig till imorgon bara jag sover ordentligt. Brukar alltid vara så. Känner så väl igen detta beteende från förr då jag ofta satt uppe halva nätterna trots att jag skulle upp tidigt. Då fick jag dessa skrattattacker utan att kunna sluta så jag ser en koppling där. (Och nej, Jag tar absolut inga droger eller så bara för att förtydliga det. )

Karmatarerskanise
0

Det är väldigt vanligt att man skrattar när man är trött.

[Toretto]
0

Precis som #1 säger så är det vanligt att det blir så om man är övertrött.

Ria74
0

Tycker det låter helt normalt.

Jag blir fnissig till tusen över allt och inget när jag är trött. Kan inte sluta skratta åt något som jag i vanliga fall inte hade tyckt var särskilt kul alls.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Maria
0

Jag känner också igen det där.

Vi hade perioder på jobbet när det var ett pressat schema och en del övertid ibland och då vet jag att mot slutet så bara fnissade vi åt allt.

/Maria

Ary
0

När jag jobbade 12 timmars pass från 7 på kvällen till 7 på morgonen brukade vi bryta ihop av skratt vid 4 på morgonen för småroliga saker så´det är nog inget fel på dig. 😃

[Blue_Lugia]
0

Jag tror inte alls att det är nåt fel på mig. Ville bara se hur pass vanligt det var. ;). Lite småroligt ibland, bara man inte skrattar åt allt till slut. ^^

Maria
0

Nervositet är också en annan känsla i kroppen som ibland kan få en att skratta på de mest felaktiga ställen.

Jag skrattade mig igenom mitt bröllop känns det som.😃❤️

/Maria

Karmatarerskanise
1

#7 Haha sant. Jag skrattade mig igenom ett helt föredrag som jag var med och höll i. Fick inte fram något vettigt alls.

Maria
0

#8 Ja kroppen reagerar knepigt ibland.

/Maria

Maria
0

Jag har en förmåga att prata mycket också och blir jag lite nervös så eskalerar det och jag kan prata oavbrutet om allt och ingenting. Det är himla jobbigt ibland så jag får försöka sansa mig. För andras skull😃

/Maria

Ria74
0

#10 Är precis likadan ;) munnen går i ett på mig när jag blir nervös.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Devya]
0

Låter inte alls konstigt! Jag har helt samma. Det råkade bli lite knasigt då jag jobbade på båten. Jag hade inte fått någon sömn (bara ca 2h sömn) och det var samma sak med annan kollega. Det slutade med att i slutet av arbetsdagen så bröt vi båda ihop av skratt. Vi satt på en soffa och föll bokstavligen av soffan för att vi skrattade hejdlöst åt typ ingenting. Folk trodde att vi hade druckit av vinet som serverades i mässen men vi hade inte druckit alls, inte ens en klunk. Ingen trodde på oss.  :) Oj, vad magmusklerna värkte efter den där dagen!

Zadeira
0

Ibland kan jag när jag blir övertrött eller sovit för lite nästan bete mig som om jag är berusad. Skrattar åt tramsiga saker, beter mig allmänt fånigt, är lite snurrig och yr osv.