Magproblem
Hej Jag har problem med min mage till & från. Tänkte höra om någon här har erfarenheter av magproblem eller tips. Jag har nästan alltid uppsvälld mage, gasig, kan gå från att inte få bajsa på flera dagar till att ha diarré i flera dagar, har även börjat kräkas (kräks gör jag främst på natten). Kan vakna av att jag har ont i magen och får springa till toan för att kräkas. Jag blir fort mätt. Behöver bara ta några tuggor och jag känner mig proppmätt. Brukar även ha problem med smärta som strålar i nedre delen av magen och ut mot ryggen, Jag har inte tänkt så mycket på detta, har tagit det men en nypa salt… Men något måste ju vara fel?

Kontakta din läkare för utredning, det där låter inte alls bra.
Du kan även kika in på http://magotarmsjukdomar.ifokus.se/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller med föregående skrivare, kontakta läkaren. Så kan du ju inte ha det.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Ja jag håller med övriga att du bör söka för det där, det låter inte som vanlig orolig mage.
Några viktiga frågor är om du har haft blödningar från tarmen, antingen svart avföring eller färskt blod? Har du gått ner i vikt? har du feber?
Hur som behöver du få det utrett, för även om det "bara" är IBS så finns det hjälp att får. Att ha problem med magen kan påverka ens liv så pass mycket.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag har gått ner i vikt, cirka 6 kg. Har haft mörk avföring men inte blod?
Mörk/svart avföring kan betyda blod i avföringen. Har man synligt blod så brukar blödningen sitta långt mer i tarmen.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."