Knöl i armhålan
Vet inte om detta är rätt forum. Hej! Det är så att i förr går eller för några dagar sedan började jag känna ömhet i höger armhåla. Idag när jag vaknade gjorde det ondare så jag kände i armhålan ett bra tag, efter ett litet tag kände jag en liten knöl, kanske som en ärta. Den gör ont och är irriterande. Klämde lite på den och de gjorde ännu ondare. Ska jag vara orolig? Läste att det kunde vara en del olika saker men ska jag vänta o se eller göra någonting? Max 4 dagar har det vart så nu. Tack på förhand!
Låter som en irriterad lymfkörtel. Du kan avvakta ett tag och se om den försvinner. Gör den inte det ska du kolla upp den hos läkare. Svullna/irriterade lymfkörtlar kan man få av flera olika anledningar. Oftast helt ofarligt. Och var inte och pilla på den, då blir den bara mer irriterad.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Det kan vara en irriterad talgkörtel också, alltså en "finne".
Det brukar vara som du redan fått beskrivet men håll koll och försvinner den inte på ett tag så ring i alla fall sjukvårdsupplysningen.
/Maria