Värk i bihålorna
Igår när jag gick från jobbet kände jag att det börja göra lite så ont i halsen. Som har suttit i hela natten till idag. Sen idag börja näsan rinna och nu under kvällen fått värk uppe vid pannan kinderna och vid näsan. Är det tecken på bihålleiflamation när det blir värk så. Är inte jätte snuvig utan det sticker och rinner mest och sen den värken som kommit vid kinder pannan och näsan.
Det kan det absolut vara.
Här kommer en länk
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Bihaleinflammation/
/Maria
Okej. Det kom plötsligt bara tidigare idag värker en del. Vid kinderna och näsan.
Ligger du ner så kan det lätta om man har lite högre under huvudet.
/Maria
#0 Ja. Ta en tripp till läkaren eller apoteket. Skölja näsan funkar bäst vid smärta mot bihålor. Nasaline finns o köpa på apotek en nässköljare, samt Nasonex (avsvällande nässpray) men funkar inte på en gång, tar sin tid.
Själv tycker jag att skölja med Nasaline och använda vanlig nässpray eller avsvällande tabletter såsom Rinexin (endast recept) funkar mycket bättre än Nasonex. Om du känner dig torr i näsan smörjer Nozoil .
Okej länkarna är inte så hjälpsamma när det hjälper bihålorna dom senaste gångerna jag haft ont så har dom inte vilja boka in mig har bara hänt en gång när det satt i en vecka. Annars gör dom inge om man inte har jätte ont hela tiden.
#8 för mig satt det i i en månad. Trots penicillin och allt man kan tänka sig. När jag ringde första gången så fick jag rinexin utskrivet. Men det funkade inte. Så veckan efter fick jag komma till läkare och få penicillin och sjukskrivning. Tillslut röntgade dom bihålorna och då var det inte kvar nått av inflammation, men hade troligen ont p g a att jag har någon förändring i ena bihålan son gör att saker inte dräneras som det ska där. Så hoppas du får hjälp

Memento mori

Medarbetare för Julen
#9 Har du haft problem med bihålorna/slemhinnorna efteråt?
#8 Om du har jätteont så skulle jag råda dig att helt enkelt köpa en Nasaline eller annan nässköljare för att få bort det mest stockade som täpper och har sig. Jag lovar, de är jävulskt bra. Bättre än att ha super ont och sen må illa för att det vill ta sig vidare till svalget.
#8 Det är för att det brukar gå över av sig själv med egenbehandling och du skriver ju att det börjat nu ikväll så du kan absolut avvakta.
/Maria
#10 har alltid problem med bihålorna och andningen då jag är sjuk. Näsan sväller lätt igen då jag är sjuk. Så tar alltid rinexin då jag blir sjuk. Och jag får alltid problem med luftvägarna så att jag knappt kan andas. Men har nu inte haft en redig bihåleinflammation på ett bra tag nu faktiskt.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Okej. Jag får besvär med bihålorna ibland vid förkyldning. Och den här gång verkar det bli så. Avvaktar till måndag och ser hur det är då. Om det är bättre eller inte. Är det inte bättre får jag nog va hemma från jobbet.