Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: smärta-och-värk
Läst 883 ggr
sali
0

Fruktansvärt ont i foten

Hej. Jag har i några veckor känt mig lite stel under och översida av fotens yttre sida det har kommit o gott tidvis gjort väldigt ont främst på morgonen när jag vaknar. Igår va jag ute och åkte bil (körde inte) och kände hur den här smärtan kom utan belastning för första gången det blev värre och värre när vi stannade var det jobbigt att gå men det funkade. Nu på morgonen gör det vrålont såfort jag rör på foten eller ens nuddar backen gå är praktist taget omöjligt och jag har plockat fram kryckprna, det syns inget är inte rött eller svullet, jag är gravt överviktig men har ju inte haft det här problemet tidigare. Mina tankar går åt "spontan brott" eller vad det heter, att jag kanske först fått en spricka men med ökad belastning att det blivit ett benbrott i foten ? Men då borde det väll vara svullet iofs. Eller senor, muskler eller nått är galet…. Det gör rysligt ont, någon som varit med om samma eller liknande ?

sali
0

Stressfraktur/marschfraltur yänkte jag på

Maria
0

Du har ju ett ledband som är av och jag gissar att du kanske har felbelastat foten en tid vilket gör att du fått så ont.

Jag tycker att du ska söka vård för din smärta.

/Maria

sali
0

Det låter troligt men det har varit av sedan jag va 15-16 nu är jag 26.