Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 656 ggr
ItsAlvaa
2016-09-15 17:41
0

Slog en vägg

Jag har svårt att kontrollera min ilska. Jag slog en vägg. Jag har gjort det innan många gånger men denna gången har det börjat svullna. Som ni ser på videon som förhoppningsvis kom med så har det blivit blått på handen där jag slog och det är mycket mer svullet än på andra handen. (Som ni ser på videon som jag hoppas kom med). Undrar bara om detta är farligt och/eller hur länge det kommer vara så. Det gör ont att använda handen, t.ex att böja den, som om jag plockar upp något. Och ursäkta mig om jag skrev på fel sida, denna verkade nog mest rimlig att skriva detta på.

ItsAlvaa
2016-09-15 17:42
0

Annars om videon inte kom med så var den mest för att visa ungefär hur det ser ut men jag har ju redan förklarat lite så den är inte jätteviktig.

Karmatarerskanise
2016-09-15 17:43
1

Inget konstigt att handen blir blå och svullen om du använt en vägg. Hur länge är individuellt.  Men upp till 2 veckor kan man vara svullen.

Du kanske borde gå i lite terapi eller i en affektgrupp för att lära dig hantera dina känslor bättre.

Aleya
2016-09-15 17:51
0

Du behöver inte lägga upp en video för det. Men du borde nog lära dig hantera din ilska så du inte skadar dig allvarligt.

Vet jag jag lyckades halka och ta i med handen och jag hade ont i minst tre månader och handen var svullen i nästan en månad. Gick dock till läkare för att kolla så inget var brutet kan jag dock påpeka.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fossingen
2016-09-15 18:01
0

#0 Du har nog stukat fingrarna om du har svårt att böja och det svullnar ganska mycket. Tar från dagar till 1-2 veckor att bli bra.

imsuchadiva
2016-09-15 18:16
0

Har du otur kan du brutit något ben i handen. Jag tycker du ska kontakte en läkare för att få handen undersökt. Tycker även att du ska prata med din läkare om din ilska så du man få hjälp me den.

[AnimeV4]
2016-09-15 23:36
0

Vet en som gjorde exakt samma sak, men jag minns verkligen inte vad det som hände kallades. Basically så slogs knogarna in iallafall..😐Vila, vila, vila! Men kolla upp så att det inte är något annat!