Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 598 ggr
[candy_suki]
0

Kan inte koncentrera mig

Jag vet inte om det passar in här men kör på. Jag har problem med att läsa, men inte alla texter. Jag vet inte varför… Läser jag böcker (berättelse osv) så går det hur bra som helst även fast det är störande miljö. Men när jag ska läsa om alltid annat kan jag inte fokusera oavsett, jag läser och läser utan att förstå vad jag läser, tex på det är NO böcker och engelska böcker (ibland)… Är det normal? För att NO är svårt? Svenska är inte min modersmål men jag har bott här i 7 år

Maria
3

Du skriver ju bra svenska och jag gissar att det har med intresset att göra och inte med förståelsen.

Det är svårt att ta in något man läser om man inte är intresserad av det. Om det gäller läxor och pluggande så kan det vara bra att göra det tillsammans med någon annan. Man kan t.ex förhöra varandra. Läsa högt. Ställa frågor och försöka formulera skriftliga svar.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Håller med Maria.

[candy_suki]
0

#1 #2 Men jag älskar NO, ok förlåt jag kan sa lite fel där. Jag har svårt att läsa fysik inte alla NO ämnena. Och nu när jag tänker på det så gilla jag inte fysik och det är ganska rimligt det du sa. :) Tack så jätte mycket för komplimangen :D 

Och tack för tipset! :)