Värk och stel i händer och fingrar
Hej jag har en längre tid känt av värk och stela fingrar och händer. Och det gör det svårt ibland med mitt jobb då jag har ont i händerna hela dagarna och använder händerna varje dag. Och undrar om det är nåt i lederna som reumatismen eller nåt liknande det börja för nåra år sen lite småt. Men den senaste tiden har det blivit mer i händerna. Så undrar vad det kan vara. Har prata med läkare och har har telefon tid på torsdag morgon igen om mina händer. Men är glad om nån kanske vet vad det är.
Varför pratar du bara i telefon med läkare? Tycker du ska boka en riktig tid. Endast en läkare kan ge rätt diagnos.
För dom har bara gett mig telefon tid när jag ringt
Precis så är det för många så värden är tyvärr. . Antativet kräva remiss till nån kan sin sak. Mitt fall vart det hud av delningen. . Men trotts det så är det lotteri med värden i dag är ej som en gång har varit tyvärr. . ( Du får säga åt läkaren att du vill gå till botten med deta. Gäller vara bestämd lite till för överhuvudtaget bli hörd (. Själv har jag gett upp . Får leva med ha ont.. Dem får en bli vansinnigt arg så undviker .. Mitt fall är dolt. El dem har inte rätt yrke rätt ögon.. Så värden är.. så är inte så bara . Är mycket svårt i dag med sjukvården över lag faktiskt. . Döva blinda i min kommun. För det inte syns på ytan. Har kamp på fler sett en ett sett om man säger. . Stå på dig om du vill ha ändring. Dvs inte gett upp..
Okej. Ska säga till läkaren på torsdag att jag vill ha hjälp och kolla vad det är för det är som det blir mer och mer i händerna värk och stela. Så dom får ge mig nån behandling och kolla vad det är.
Exakt det tycker jag . Gäller vara bestämd i dag . Duktig du är som orkar ha hoppet uppe ! Jag måste nästan ha med mig nån som talar för mig. För slipa skaka av ilska ! Visa saker kan jag inte undvika. Då blir det besöka dagligen tills blir hörd. Men tar så mycket krater. Samt en vecka ilsken bi. För kostar mer för mig när dom inte lyssnar. . Säg vad du tror är där efter utreder ni det.. bara du som känner kan din egen kropp. . Styrke kram .
Det är svårt med hjälp hos läkare ibland får man överdriva för att få hjälp. Men jag kan inte jobba om jag varje dag ska va stel och ha ont i händerna utan behöver hjälp och få nåt som hjälper nån behandling för det.
Ja är svårt i dag verkligen ! Ja då är det desto viktigare att dom agerar . Jag har sjukbidrag . Har göra med orka leva . Driva målet framåt. Men siter fast. Fick inte rätt läkare alls.. In väntar hösten tempen. Se om kan orka krångla med annan stad . Annars är väll hoppas att dom anställer en annan läkare.
Okej. Många i min släkt har reumatism så jag undrar lite om jag med kan börja få nå liknade eftersom det sitter i händerna så dom blir stela och gör ont
Visa läkare totalt värdelösa med lyssna. Så jag förstår att många mår skräp värre bli det. Har mitt annorlunda intresse som är min liv linan förutom djuren. . Dem tror är så bara med sjukvården . Dem lever i o San värd . Det är min åsikt. . Muskel nerver sjukdom finns ju en del . Är själv inte insatt i det just.. Healing funkar för mig dold värken. . El är healing folk kan ha empati . Men samisk healing synlighet kan förstå mig.. jag haft mitt problem sen 2007 . Visa dar är värre en andra . Då vilar jag lyssnar på kroppen .
Aha ja det låter troligt . Vad kan man göra åt det då ?
Tror man får nån medecin som bromsar sjukdomen lite och behandling av nå slag sjukgymnastik eller nåt sånt. Kan inte så mycket om det
Ok ms hade min syrras farmor . Sätter sig över allt . Hon hade speciell ut rusning i köket. Man tynar bort besvärligt verkar det vara.. Får hoppas finns nått som hjälper. . Verk salva kör jag om har ont men . Går nog inte jämföra förstås. . Gör det lika ont hela tiden ? Själv är jag nyfiken på nålar in i huden . Är öpoensinad på prova mig fram på naturligt sett..
Akupunktur även det finns bredare i dag . Mot för.. Är nål rädd i grunden blodprover för är svår stuken. . Vill samtidigt komma över det jag är rädd för .. Har hur som helst tänkt om.. Min moster trodde på det . Nu på sista tiden insett att den damen hade nått unikt. . Lite forskare jag nyfiken av mig i visa lägen extremt nyfiken forska ta reda på saker ting..
Testa ett tillskott som heter MSM om du vill. Populärt bland reumatiker. Har en vän med reumatism som blivit väldigt hjälpt av det.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Okej. Finns det på apoteket och köpa? Vad kostar det?
Finns på hälsokost. Googla runt lite. Finns många olika att välja på så finns olika priser. Jag beställer alltid hälsokost på nätet då det är bättre priser.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Okej. Nu vet jag inte än varför jag har ont och stela händer är ingen som tagit prover än. Läkaren ha sak att det finns en risk att jag har reumatism
#8 Du borde bli utredd hos en reumatolog. Du kanske kan be om en remiss eller så kan du skicka en egenremiss.
/Maria
Okej jag skicka en egen remiss men dom ville inte kalla mig dit. Utan jag skulle kontakta vårdcentralen först så ska ta det med läkaren på torsdag.
Hej. Har prata med en annan läkare på vårdcentral tidigare på morgonen. Och berätta mina besvär. Och hur länge. Så Han skickar en tid till vårdcentralen och beställt tid för blodprov så ska cykla iväg sen och ta blodproverna.