Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 759 ggr
Rumblebee
0

Ont i benet

För snart 6 veckor sedan åkte mitt vänsta knä ur led. Ambulanspersonal tyckte tillbaka knäskålen och tog med mig till sjukhuset för att röntga benet. Allt såg okej ut så jag fick en stödskena att ha på i 6 veckor. Inga kryckor behövdes. Tog det dock väldigt lugnt de första två veckorna. För två veckor sedan började jag med fysiotherapi och ikväll hände det igen, för andra gången: baksidan av benet, vid knävecket och en bit nedanför, gör ont när jag går (med stödskena på). Men efter att jag har gått runt ett par minuter så ja, det hörs ett litet knak och smärtan är som bortblåst. Första gången det hände var för kanske 2 veckor sedan. Ingen svullnad eller blåmärken. Knaket är i stil med det som man kan känna om man råkar knäcka en led. Ska tillbaka till sjukgymnasten nästa vecka så tänkte fråga då, men är bara så nyfiken på vad det kan bero på. Någon som varit med om något liknande? Är det något som låser sig i benet eller kommer i kläm?

DesK
0

Något liknande kan vi kanske säga att jag har råkat ut för. Dvs, jag är överrörlig och många av mina leder tenderar att hoppa/ gå ur led. Det gör ont, men det släpper inte direkt, när leden kommit på plats igen. Detta kan kanske bero på hur smärtkänslig man är mm….

/Désirée