Muskelbristning
För ett par månader sedan drog jag på mig en muskelbristning.
Jag bockade mig fram med överkroppen men utan att böja på knäna, otroligt korkat. Det sa "kras" i baksidan av ena låret och kan väl säga gjorde ont.
Jag gick till läkare några dagar senare och fick detta konstaterat. Han remiterade mig till sjukgymnast, jag gick dit. Väl där fick jag göra några övningar och sen berättade sjukgymnasten att detta kom av diskbråck eller ryggskott. Ont i ryggen har jag inte haft, men ibland känt mig trött i ryggslutet, så kanske kan vara något sådant som ryggskott.
Hur som fick jag några övningar mot ryggen och jag tränade en del, inte så mycket som jag borde kanske. Men benet består och jag har fortfarande ont och vissa problem.
I mitt jobb sitter jag tyvärr mycket och efter en dag på jobbet, blir vaden stum och tjock. Jag har ont i lårmuskeln jag skadade.
Min fråga är om någon här inne vet hur jag skall kunna få den frisk? Nu börjar jag ledsna på att ha ont allt som oftast.
Tacksam för hjälp

Promenader i lugnt tempo och simning eller vattengympa, men fråga i första hand sjukgymnasten, som borde ha god koll på sådant. Det brukar gå över, men kan ta lite tid.
Eventuellt kan sjukgymnasten ge laserbehandling som kan minska inflammation i muskler och senskidor.
Kanske du kan få avslappnande medicinering?
Mot smärtan hjälper TENS, men du får inte överanstränga det skadade stället.

Tack för ditt svar #1