Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: hud
Läst 1276 ggr
Codswallop
0

Klåda, håller på att bli tokig.

Jag kommer att kontakta VC imorgon, men till dess kan jag lika gärna skriva här. 

I ett par dagars tid har jag fått sådan extrem klåda på korsrygg, skinkor, baksidan av lår och ned på vadmusklerna. Jag hade skabb för ett par år sedan och klådan kan liknas vid det i intensitet. Läst om nässelutslag och känns som det, just att jag inte har några synliga "märken"  innan jag börjar klia (ser sedan ut som små svullna hårsäckar). Men jag har inte ätit eller druckit något jag inte tål, inte heller testat ny medicin - däremot har jag inte haft tillgång till vitaminer på ett tag (är GBP-opererad). Börjar sprida sig upp på knäskålarna nu.
Klådan blir hundra gånger värre i varmt vatten, stillas lite när jag smörjer på fet kräm men slutar aldrig klia helt. 

Någon som har en aning om vad det kan vara? Vitamin/mineralbrist?

Ary
0

Jag skiljer på nässelutslag och allergiklåda. Det senare kliar bara. Har du ngt receptfritt allergipiller hemma?

Codswallop
0

Ja, Clarityn har jag tagit och det hjälper inte alls. Klådan kan försvinna i flera timmar och så bara *poff* håller jag på att klia sönder benen.

Ary
2

Ok då kan jag bara komma på 2 saker vad det gäller mig själv, det blir så på vintern när jag fått torr hud men det bör det inte vara så här års… 

Skulle bytt tvätt och sköljmedel för det är det enda jag kan komma på nu.

Agafia
3

Vad sa dom på Vårdcentralen ?