EOS Mint läppbalsam i ögat. Farligt?
Råkade igår få in av det balsamet från fingret (där jag tog bort överflöd ovanflr läpparna och råkade sedan peta mig i ena ögat) Började svida och kyla en hel del och tårarna rann. Idag har jag väldigt mycket värk i det ögat, det ögat vill inte sammankoppla lika bra i rörelser eller fokus heller, men det är inte direkt rött. Gör också väldigt ont 2 cm nedanför nedre ögonlocket också och balansen är inte lika bra sen igår.
Kan jag fått infektion mån tro?
Sköljde du ögat ordentligt?
Jag skulle gissa på att ögat fortfarande är irriterat. Om du har dålig balans har det knappast någon koppling med ögat. Balansen är ju kopplat till öronen och inte ögonen så du kan andas ut.
Som sagt, ditt öga är säkerligen bara irriterat. Jag har råkat ut för liknande tidigare (råkade få chilipeppar i ögat en gång) och det gick över först efter ett par dagar. Ingen kul upplevelse men jag överlevde, tack och lov! :D
En annan gång fick jag i misstag en borste med full fart in i ögat och det slutade inte att tåras ens efter en timme. Jag hade värk i ögat i över en månad…. Ögonen klarar alltså nog av en hel del men det gör ont som attan.
#1 Låter bra i alla fall. Har sköljd det så gott jag kan. Har tunnare ögon (mer än normalt). Gör fortfarande ont i ögat. Ska pröva en gel kur imorgon, blir det inte bättre får jag kolla upp det helt enkelt.
Aj, chili i ögat. Jag tycker vanligt kranvatten småirriterar..
Jag fick schampoo i ögat(direkt från flaskan) och den lilla pricken gjorde ont i många dagar. Gissar att jag fick ett litet sår som sedan läkte. Var himla irriterande
#2 Om du har sköljt ögat väldigt noga så kan ju det också irritera ögat ännu mer, men inget farligt med det.
Det är ju förstås bra att använda lite ögondroppar eller dylikt. Det borde inte skada. Men jag tror inte att du behöver oroa dig, det är nog helt normalt att ha det så här. :)