Munsår
Hej. Har bara en fråga.. Jag har munsår (herpes) jag har haft de sen jag va liten. Jag fick utslagen i söndags och nu är såret mindre. Jag va med en kille jag dejtar igår och han vet om att jag har herpes. Men igår så kunde han inte låta bli att pussa mig. Trots att jag läst att de smittar mindre om man har en skorpa. Men OM han skulle blivit smittad (att han redan har viruset) när kommer utslagen isåf? Kommer de efter 1 vecka? 3 veckor? Har läst massa annat om herpes. Men vill veta hur lång tid tar de innan han får utslag?
Är inte säker, men har för mig att man kan gå utan symtom i flera år och inte vara medveten om att man har herpes. Vissa får utslag, andra inte.
Det är inte säkert alls att det bryter ut på honom även om han är smittad. En del bryter det aldrig ut på trots att de har viruset i kroppen.
Enligt 1177 så säger de dock: Det brukar ta mellan ett par dagar och ett par veckor från det att man har blivit smittad tills symtomen märks.
Det är stor risk att han redan har viruset sedan innan dig men som väldigt många är symptom fri.