Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 645 ggr
Calcifer
0

Fingrar som domnat

Jag slog i armbågen igår och efter det så började ringfingret och lillfingret på höger hand domna av lite. Tänk som när man typ råkat sova på handen/armen och den känns lite borta. Jag har fortfarande känsel där men inte lika kraftig och jag kan röra på handen. lillfingret är väl det som är sämst. Är svag i båda fingrarna, och handflatan närmast dem är också bortdomnad fast inte lika mycket.

Klämd nerv kanske? Laddar min mobil då den är utan ström men ska ringa 1177 sedan men tänkte att jag kan ju under tiden fråga här om någon annan upplevt det och om det är farligt/dåligt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
1

Det är med all säkerhet ulnarisnerven som fått sig en smäll. Går det inte över av sig själv så ring sjukvårdsupplysningen.

/Maria

IaMiaMaria
0

ja, mycket troligt. Du kan ju fått en liten svullnad eller blödning där du slog i armbågen så det trycker på nerven så fingrarna domnar av lite. Bör gå över inom några dagar.

Försvinner känsel eller du får väldigt ont så kan det vara bra att kolla upp.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Calcifer
0

Tack för svaren, bara uppdaterar att efter att ha pratat med 1177 gick det bra att vänta tills på måndag om det inte blir värre då får jag åka in till akuten.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"