Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1974 ggr
blåbärspajen
0

Ont i revbenen vid tryck.

Hej Är det nån annan här som har ont i revbenen när man trycker på dom? Jag har haft ont i 2 år nu och min läkare tycker att jag ska ta värktabletter.

Record
0

Trycker du så hårt att du blir blå, får du nog göra som läkaren säger.🤔

blåbärspajen
0

Hehe nej jag nuddar bara vid benet och det gör svin ont. Värktabletter hjälper inte heller..

Maria
0

Det känns som om du har ont i muskulaturen om du bara behöver nudda. Tränar du?

/Maria

blåbärspajen
0

Ne jag går inte på gym.. Men har en del tunga lyft på jobbet. Hjälper det med träning tror du?

Maria
0

#4 Nej jag menade att det kanske är träningsvärk i musklerna.

/Maria

blåbärspajen
0

#5 ne de tror jag inte.. Det började för 2 år sen och då varken styrketränade jag eller hade tunga lyft på jobbet..

sali
0

Gör det ont direkt på revbenen eller tex mellan revben och bröstben ? Jag brukar få inflammationer i brosket mellan bröstben och revben och det gör rysligt ont :(

blåbärspajen
0

Det är på revbenen.. Det började i bröstet sen har det spridit sig till nästan alla revben.. Kan man ha inflammation i revbenen också?

blåbärspajen
0

#vad gör du åt inflammationen sali?

sali
0

Jag har blivit rekomenderad naproxen tabletter men jag får inte ta det då jag äter litium så jag får helt enkelt leva med det men det ska funka med naproxen :)

sali
0

http://www.privatmedicin.se/medicinboken/rorelseorganens-sjukdomar/tietzes-syndrom/ det finns den som är mer en sjukdom det jag har kallar dom ostiocondritis eller nått :S