Ont i revbenen vid tryck.
Hej Är det nån annan här som har ont i revbenen när man trycker på dom? Jag har haft ont i 2 år nu och min läkare tycker att jag ska ta värktabletter.
Trycker du så hårt att du blir blå, får du nog göra som läkaren säger.🤔
Hehe nej jag nuddar bara vid benet och det gör svin ont. Värktabletter hjälper inte heller..
Det känns som om du har ont i muskulaturen om du bara behöver nudda. Tränar du?
/Maria
Ne jag går inte på gym.. Men har en del tunga lyft på jobbet. Hjälper det med träning tror du?
#4 Nej jag menade att det kanske är träningsvärk i musklerna.
/Maria
#5 ne de tror jag inte.. Det började för 2 år sen och då varken styrketränade jag eller hade tunga lyft på jobbet..
Gör det ont direkt på revbenen eller tex mellan revben och bröstben ? Jag brukar få inflammationer i brosket mellan bröstben och revben och det gör rysligt ont :(
Det är på revbenen.. Det började i bröstet sen har det spridit sig till nästan alla revben.. Kan man ha inflammation i revbenen också?
#vad gör du åt inflammationen sali?
Jag har blivit rekomenderad naproxen tabletter men jag får inte ta det då jag äter litium så jag får helt enkelt leva med det men det ska funka med naproxen :)
http://www.privatmedicin.se/medicinboken/rorelseorganens-sjukdomar/tietzes-syndrom/ det finns den som är mer en sjukdom det jag har kallar dom ostiocondritis eller nått :S