Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: smärta-och-värk
Läst 882 ggr
sali
0

Möjlig bukspottkörtel inflammation.

Hej, jag har tidigare skrivit om magproblem här, jag har haft ont uppe i magen lite till höger ca 2-3 veckor tror jag. Igår på dagen började en värk i vänster sida och mitt i ryggen i samma höjd, rejält ont så jag gick framåtlutad. Åkte till akuten där dom klämde så jag skrek och tog sedan blodprov samt voltaren i skinkan, blodproverna var bra utom en stegring i vita blodkropparna så läkaren misstänkte en början på bukspottkörtel inflammation som jag haft en liten retning i tidigare men då hade jag inte ont av det utan hade en inflamerad gallblåsa utan stenar. Läkaren va inte trevlig och väldigt luddig i information, jag fick två citodon där och två med hem inget recept, tog mina två citodon kl 12 nu och smärtan släpper efter ganska bra men inte helt, jag vet inte vad jag ska göra när dom släpper sen, ska jag ringa vc om ett recept och avvakta några dagar eller ska jag åka upp igen till akuten ? Jag fick ingen information alls så jag trodde jag hade ett recept och skulle avvakta men icke.. vad tror ni ?

Sindri
0

Se till att träffa en läkare som är mindre luddig! Slarvigt av honom att inte ens säga hur du skall gå vidare med detta.

[loveisall]
0

Dricker du alkohol? Det är ju orsak nummer ett till problem med bukspottskörteln. Kan också bero på gallsten, men det är ovanligt.  Så om du dricker ofta, så sluta med det ett tag framöver.

sali
0

Jag dricker väldigt sällan, kanske två max tre gånger på en hel sommar och någon gång på resten av året.