Sköna arbetsskor?
Har problem med smärtor i ben och fötter speciellt i såna skyddsskor som jag tidigare haft. Nu är det dock vårdskor som gäller så jag undrar om någon vet med sig några som är praktiska men ändå sköna att gå i hela dagen?
Skor är ju väldigt individuellt men något som är bra är att satsa på kvalitet. Scholl, Birkenstock med flera märken brukar vara bra och hållbara.
/Maria
#1 Tack, ska komma ihåg dem när jag provar :)
Håller med #1 om Birkenstock! Jobbar själv i vården och är mycket nöjd med dem! Många kollegor har sportskor, löpskor eller liknande, med tjock sula och överdel i nätaktigt tyg. Tycker själv det kan vara bra att ha två par skor att växla mellan.
När jag jobbade inom vården så använde jag Ecco sandaler, trivdes jätte bra i dem. Många av mina arbetskamrater använde KEEN.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag jobbar inte inom vården. Jobbar gärna i sportskor eller bra ballerinaskor.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Själv är jag millitär och kängorna är fruktansvärda att ha på sig för min del :/ och jag har överpronation vilket är väldigt vanligt hos många vad jag läst. Jag går runt med mina pronations skor som jag köpt i sport affär dygnet runt för kan ej vara utan skor för sådan smärta i fötter, knän och höfter så jag råder dig att gå till en sport affär och fråga och visst vissa skor kostar men jag har varit i två sportaffärer och båda ställena har gett mig bra tips på vilka skor just mina fötter behöver.
Jag har också inlägg som är skapta efter mina fötter. kostar en hel del men till yrket måste jag så att säga. Hoppas det löser sig då jag vet hur hemskt det är när det kommer till fötter och ben ^^'
#6 Ja typ allt från fot till korsrygg smärtar ju. Nu mixar jag mellan att gå och sitta mycket vilket underlättar otroligt mycket. Sen eftersom jag hanterar en hel del prover, kroppsvätskor och patienter så vore det bra om det var skor som går att sprita vid olycka och behöver då en blank och slät yta på skon. :) Men får kolla om de kanske har nåt då, har ändå inte fått tummen ur än :/
Dessa skor är hygeniskt bra, finns på www.vardvaskan.se (vårdväskan) på nätet, de har även många andra bra arbetsskor.
//Maria
#8 Jag tog bort bilden då jag gissar att det inte var din bild.
/Maria
Oki, förlåt, nä det var dit jag länkade. Oki om jag länkar direkt till skon då?
http://www.vardvaskan.se/hygienskor/764-hygienskor-clogs-bla.html
Annars får du väl ta bort det inlägget också, ville bara tipsa om bra skor.
//Maria
Länka är ok😉
/Maria