Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 1130 ggr
Surpan
0

Otrivin nässpray

Är det någon mer än jag som upplever att det är riktigt svårt att få tag på otrivin nässpray? De senaste två veckorna har jag vart inne i kanske tio butiker/apotek och bara fått tag på två som har haft dom inne. De säger att de inte fått någon leverans. Igår var jag inne i fyra butiker/apotek och fick tillslut tag på den sista inne på hemköp (dock menthol). Någon som hört någonting? Har det blivit fel hos tillverkaren? Känner att det är dags att börja bunkra nu om man hittar dom någonstans…

/Surpan

Maria
0

Sist när jag skulle handla så ville jag ha den med mentol med den var slut.

/Maria

Maria
0

Kan et inte vara så att det är den stora allergiboomen nu och folk har handlat slut varan helt enkelt?

/Maria

Karmatarerskanise
0

Har redan hemma så jag har inte kollat. Ser ingen mening med att bunkra? Det ska användas väldigt sparsamt.

Surpan
0

Jag använder det tyvärr inte sparsamt, jag använder det dagligen så blir jobbigt när det tar slut i butikerna och det inte finns hemma. :)

/Surpan

Maria
0

#4 Du har inte funderat på att vänja dig av med nässpray?

/Maria

Gredelin
0

Finns på apotea.se

Surpan
0

#5 Jag har gjort det en gång tidigare för några år sedan med hjälp av utskrivna tabletter från läkare, då fick jag en sån astmamedicin som är avsvällande. Att sluta själv är inte aktuellt just nu då jag behöver ha lite semester under tiden, är knepigt att jobba med abstinensbesvär. :) #6 Tack! Då får jag beställa därifrån om de inte börjar ramla in i butik snart.

/Surpan

Karmatarerskanise
0

#4 Aha. Har en väninna som var boende och till slut slutade själv genom att byta sorter ett tag och sedan gå till barnspel och till sist slutade helt.

Hoppas du lyckas sluta. Det är väldigt starkt.

Majaa12
0

Usch, är också beroende…. Har använt det varje dag i flera månader nu. Köpte otrivin för bara några dagar sen på Ica maxi. Det var för barn under 12 år men dom hade andra också :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Karmatarerskanise
0

Jag var på.willys idag där fanns både vanlig, mentol och duo i minst 10 ex var.

Surpan
0

Då kanske det är någonting lokalt problem här.

/Surpan