skavsår
Någon som kan hjälpa vår dotter! Hon har & får ständigt skavsår på hälarna. Har alltid haft det och har oftast skavsårs plåster. Vi har lagt ner mycket pengar på alla skavsårs plåster. Men fram för allt har hon mycket ont .
Varierar ni skor?
Hur gammal är hon? Ni kan köpa riktigt skavsårsplåster hudfärgat, mjuk böjlig. Vad ör det för skor ni har? Det ska alltid finnas en eller en och halv cm från skotån, ni ska inte köpa skorna för dom är så himla söta billiga ni måste priotera. Jag brukar köpa budgetskor men då måste ni kolla hälen på skon, hur sommarskona håller med band eller ballerina skor . Jag brukar alltid köpa dyra skor, kavat, bobbie shoe, Viking, mm. Brukar alltid priotera riktiga vinterskor , bra sommarskor. Det finns på secondhand, deichmsnn sko, Ecco , beroende på hur mkt ni vill lägga ut. Om hon har svårt med sår tvätta en gång se till att det är rent . Bra skavsårsplåster. Har ni möjlighet och vara hemma och vila såret? Så det får läka snabbare. Vid nästa tillfälle ha förebyggande och ha på plåster på innan ni sätter på skorna. Det gjorde jag på min dotter. Hon har lite klumpiga fötter.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Tack för svar. Vår dotter är tonåring. Gäller alla sorts skor, spelar ingen roll. Däremot vill hon ju ha moderna skor, inte alltid "fotriktiga" så att säga så man är i tonåren. Alltid skavsårsplåster ! Hjälper dock inte alltid.
Det är en fas man blir klokare med tiden. Gick själv i såna skor som var moderiktiga när jag växte upp och var tonåring, alltid skavsår och knölar överallt på fötterna. Nu så här 25år senare är det bara fotriktiga skor som gäller, skulle aldrig sätta på mig såna skor jag hade som tonåring. Så låt henne lära sig av sina misstag en tonåring gör ändå som de vill så det är nog lönlöst få henne att välja bort moderiktiga skor mot något som är bättre för fötterna.
Alla skor är ju olika, även de moderiktiga ;-) Så försök få henne att prova många skor och verkligen försöka hitta några som känns bra. Hoppas hon lär sig att bli mer kräsen med vad hon väljer.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
det är svårt , hon är begåvningshandikappad. Så hon lär inte av sina misstag så att säga.