Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 994 ggr
Vilsen M.S
0

Hur länge ska detta hålla på?!

Jag har haft en riktig hemsk början av detta år: Först insättning av ADHD medicin Ritalin med jobbiga biverkningar som följd (har kanske hittat rätt dos nu?) Sedan i början av maj fick jag problem med magen: först säger dom att jag hade infektion i äggledarna (fick antibiotika i två omgångar) trodde sedan att nu är det äntligen över, men en vecka efter avslutad kur började jag få ont i magen igen😡! En vända in till hälsocentralen fick jag veta att jag fått inflammerad tarmficka, jag fick börja äta flytande kost😕. Skulle äta det i ca tre dagar, men när det gått tre dagar kvarstod problemen. Jag gick åter till hälsocentralen, de tog snabbsänka och urinprov som inte visade något speciellt. Fick rådet av distriktsköterska att jag kunde börja äta skonsam mat som ris, kokta grönsaker och VITT BRÖD. Jag trodde det var okej så jag åt det sedan på kvällen men jag fick hemsk ont på kvällen trots att jag tagit Alvedon, men jag hittade rätt ställning när jag skulle sova som tur var.

Dagen efter ringde jag 1177 och dom sa att man inte skulle äta kokta grönsaker och vitt bröd😮för det var inte bra för magen i mitt tillstånd😡. Då kände jag mig riktigt förvirrad, den ena sa att jag fick äta kokta grönsaker och vitt bröd och andra sa att det inte var bra alls ( vem skulle jag tro på)?

Jag bestämde mig för att följa rådet jag fick av 1177 : jag gick över till flytande igen och hade inte ont så där nå mera.

Igår var det första gången jag inte behövde ta smärtstillande och kände bara problem med att jag var hård i magen (kämpar fortfarande att magen ska bli normal igen med normal avföring).

Nu äntligen blir det bra igen tänkte jag men senare i går kväll kom nästa motgång (jag blev förkyld, hade blivit smittad av sonen). Grrr, när ska detta ta slut även fast det bara är  en liten förkylning (tror jag). Sen får det vara nog med tråkigheter jag orkar snart inte längre, min familj (framför allt) och närstående påverkas ju också.

Nu får man väl se vad det bär av framöver för det är ju nu som den härliga tiden börjar (sommar o sol). Det återstår att se..🤔

Maria
0

Hoppas din mage håller sig nu och förkylningar i sommartider är alltid trist men det brukar ju ge med sig.

/Maria

Vilsen M.S
0

Ja, det är tur att sådana förkylningar går över fort!😉