Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1311 ggr
LinneaPuh
2016-05-08 03:22
0

Magkatarr problem?

Hej! Den senaste veckan så har jag haft väldigt mycket problem med magen. Någon dag fick jag plötligt jätte ont i magen och blev jätte illamående. Det höll sig i två dagar. Sen någon dag senare kom samma problem. Då kom det fram till att jag inte kan äta mat som är stekt i olja. Så fyra dagar i rad på en vecka har jag gått runt och haft jätte ont i magen och känt mig spyfärdig. Men nu. Nu vaknade jag halv tre på natten och mår super illa. Har inte ens ätit stekt mat idag. Jag bara vaknade av illamående. Värre än dem andra gångerna. Jag äter inte laktos då jag är vegan. Men om det är gluten borde inte jag ha haft ont varje jag då? Jag ska förmodligen ringa 1177 imorgon bitti. Men tänkte kolla lite här… Jag är inte gravid. Går på p-piller.

LinneaPuh
2016-05-08 03:23
0

Jag har magkatarr så det är inget nytt. Det har bara blivit mycket värre den senaste veckan och såhär kan man inte leva..

LinneaPuh
2016-05-08 06:33
0

Har nu legat vaken sen två inatt. Är jätte illamående, ont i magen, kallsvettas, skakar och börjar förmodligen få feber. Ringde 1177 och dem vill att jag ska åka till SöS. Mina föräldrar är inte hemma och ingen kan skjutsa mig. Kostar sjuktransport något om man är under 18?

fiafia89
2016-05-08 07:45
0

Jag tycker det låter som gallsten, för sådär hade jag innan de kom fram till att jag hade gallsten och fick operera bort den.  Har du ont på höger sida av magen/ryggen?

Började med magkatarr som blev värre och värre med tiden  och till slut kramper.

Har du kommit iväg eller är du hemma än?

LinneaPuh
2016-05-08 08:45
0

Har inte ont i höger sida, bara övre delen av magen. Nej är fortfarande hemma.. Är barnvakt och mina föräldrar är i Dalarna (bor i Sthlm) dem kommer inte kunna komma hem på minst 5 timmar. Jag mår mer illa nu för jag är hungrig. Men jag kan inte äta för att jag mår så illa, och det känns som att jag ska spy. Så kan inte äta..

fossingen
2016-05-08 17:38
0

#0 Usch, har exakt likadant som dig.  Mår konstant illa, ont i magen sen flera dagar tillbaka och det ger sig inte. Jag kan äta, men mår inge bättre hur som helst. Smärtan ger sig inte heller och har konstant huvudvärk och är jättevarm i pannan trots låg feber. Vatten har jag och dricker mycket, samt salt.
Vet inte vad som bökar nu.

LinneaPuh
2016-05-08 21:55
0

Jag har ingen aptit. Har ätit ca 10 pommes och en halv wrap.. Är rädd att det är ätstörningar. Är svin hungrig men har ingen aptit och blir mer illamående vid tanken av mat.. Fick laxeringsmedel på SöS men det var inget som fungerade

fiafia89
2016-05-09 20:25
0

Hur mår du idag?

LinneaPuh
2016-05-10 10:57
1

Mår fortfarande illa och kan inte äta.. Ska ringa sjukhuset idag och se om jag måste åka dit igen..

fossingen
2016-05-10 18:23
0

#8 Du måste få i dig mat/näring snart. Ring och hör.