Ansiktet kliar
Hej!
I förrgår på kvällen började det klia i mitt ansikte, sedan dess har det fortsatt.
Är ingen rodnad i ansiktet men det som bränner om jag rengör ansiktet.
Vad kan detta vara?
/Emma
Svårt att säga, men kan vara någon produkt du inte tål och reagerar på, särskillt om du börjat använda något nyligen?!?
Solen? Jag är väldigt solkänslig och har reagerat på solen den senaste månaden så…
Använder du kanske mineralpuder med Bismuth i?
Det är rätt vanligt att reagera på med klåda och brännande känsla, jag gjorde det, finns ju märken utan bismuthoxychloride i så fall.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Hm, inte testat någon ny produkt men var väldigt mycket i solen i förrgår men aldrig reagerat såhär :S
Jo jag använder mineralpulver, Idun och de är ju kända för att vara allergivänliga.
Får hoppas att detta går över snart.
/Emma
Kan ju vara solen då trots allt…
Ja Iduns mineralpuder innehåller tack och lov inte bismuth, så det är ju bra.
Ja, hoppas att det går över snart och undvik solen så länge i alla fall.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Tänker oxå på soleksem. Så brukar jag få precis i början efter vintern, när solen börjat titta fram och man suttit ute.. Kan ju vara något annat oxå, svårt att säga helt säkert.
Låter som solen. Nu i början på våren när man plötsligt försöker njuta ordentligt och sitter mycket i solen efter en vinter när man knappt sett solljus alls brukar huden kunna reagera. Prova att börja använda solkräm om du ska sitta i solen.
Jag får tex feberkänningar och blir superhet i ansiktet på kvällarna nu så fort jag suttit mycket i solen. När huden sen vant sig igen så är det lugnt resten av sommaren.
Vårsolen är ju ofta starkare än vad man tror och så har man dessutom en hel vinter av blekhet bakom sig.
/Maria
Jag kunde förr få sveda och klåda av pollen, men då blev det ju rött när man kliade, nässelutslag..