Höftinflammation
Hej alla kära höftinflammationshanterare därute! Jag skulle verkligen behöva lite uppmuntran och tips som gör det bättre. Jag går till sjukgymnast, får kortisoninjektion och akupunktur, går med kryckor ute för att avlasta, äter Arcoxia och Alvedo. Har haft det sedan oktober 2015. Men det går så fram och tillbaka 😊😩😢😳😝😓☺😃. Väger för mycket 😟. Har börjat äta antiinflammatorisk kost. Någon som provat ? Vad har hjälpt er ? Alla kommentarer är välkomna.
Jag känner igen allt från min mamma som hade stora besvär och fick också sjukgymnastik, kortisonsprutor och medicin.
Hennes problem försvann helt när hon gick ner i vikt.
/Maria
TS Jag är också överviktig och har haft inflammation i slemsäckarna flera gånger. Är intresserad av vad din antiinflammatoriska kost innebär?
Nä! Jag skojar inte. Prova med Natriumbikarbonat. Finns på ICA o Hemköp. Blanda en struken tesked i ett halvt glas vatten och drick ( smakar inte gott, men gör destomera gott ) det har med PH värdet i kroppen att göra. Kroppen har ett PH värde på 7 och blodet har 7,4. Har du för lågt PH värde är det grogrund för inflammationer. Även om kroppen i stort har rätt PH värde, så på inflammerade ställen är PH värdet sänkt. Vid trauma dvs typ slag mot höft eller knä, med efterföljande smärta och svullnad, tar det c:a 40 minuter till en timma. Sen är smärtan borta. Passar perfekt för Artros patienter. Har själv Artros i knä och höft och har väldigt lite problem med smärta. Överdosera inte, kan bli problem med njurarna. Har du njurproblem testa inte detta. Prova i en vecka och känn efter.
Du som har Artros är välkommen att skriva till mig. Jag har ett komplett system med medikamenter för just Artros. Har utarbetet det under tio år.