ont höger sida mage
Hej!
Jag märkte i torsdags/fredags när jag tryckte på höger sida ganska långt ner på magen att det gjorde ont, och jag har haft känningar där sedan dess. Googlade runt lite och blev väldigt orolig då jag läste om orsakerna till smärta i höger sida av magen. Jag är världens hypokondriker så jag har ibland svårt att skilja på vad som är inbillning och vad som är verklig smärta. Jag känner av den här "smärtan" då jag sätter mig ner/reser mig upp (dock inte alltid) och det känns liksom både längre ner samt att det går upp på höger sidan en bit. Det gör mer ont om jag varit på och tryckt i området där det gör ont. Annars känns det nästan inte alls. Jag ska få min mens när som helst och vet inte om detta kan ha med det att göra. Vet även att jag haft något väldigt liknande för några år sedan som gav sig efter en tid och jag är rätt säker på att det hade med stress att göra. Som sagt är jag väldigt orolig, och oron brukar ofta spä på mina hälsoproblem. Har någon här varit med om liknande eller vet vad detta kan vara?
Tacksam för svar
Är jättedålig på det här men kan det vara blindtarmen?
Det är det jag är rädd för. Trodde att man hade jätteont av det men jag vet inte det kanske man inte behöver ha.
Det står att om det är blindtarmen ska det göra ont vid tryck på vänster sida men det gör det inte.
Ibland när jag har ägglossning gör det jätteont främst när jag sätter och ställer mig upp. Blir som en kramp. Ofta flera dagar. Kan det vara det?
Har redan haft ägglossning och borde få min mens nu, är på 35:e dagen räknat från första mensdagen förra månaden. Har haft PMS minst en vecka, haft lite mensvärk och får fortfarande mensvärk stundtals. Det kan inte heller vara graviditet.
Stress kan ju göra mensen sen så mycket möjligt att det är ägglossningen. Är det blindtarmen så gör det sjukt ont, man kan knappt stå. Väldigt svårt för oss att säga vad det är och väldigt svårt att själv känna om det är blindtarmen eller äggstockarna bara på placeringen då de i princip sitter på samma ställe.
Ja det kan ju ha med mensen att göra jag vet inte. Jag får se om det går över eller inte för jag hittar inget som riktigt stämmer in på det jag har.
Har du feber? Det får man om man har en (blindtarms)inflammation i kroppen.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#8 Ingen feber alls känner mig frisk i övrigt
Då är det antagligen inte en inflammation, men håll koll på det. Du kan också kontrollera om det gör mer ont när du släpper (om du trycker in på motsatta sidan av magen) - det brukar vara ett säkert tecken.
#9 Jag testade att trycka fick inte ont av det som tur är. Tror detta kan vara ett resultat av oro och stress, mår ofta dåligt av det.
Ja, och misstanke om blindtarmsinflammation gör en ju inte direkt mer avslappnad. ;)
Hade det varit blindtarmsinflammation så hade du blivit sjukare och sjukare sedan i fredags då du först upptäckte symtomen.
/Maria
#12 Ja precis blir extremt nojig så fort något sånt här händer, sen brukar det gå över när man glömmer bort det..!
#13 Ja så är det säkert!